English

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان:

همواره سعی برآن شده توزیع اعتبارات عادلانه باشد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان در نشست نحوه توزیع شهرستانی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال 97 با بیان اینکه همواره سعی برآن شده توزیع اعتبارات عادلانه باشد افزود: اگر در بودجه‌ریزی امکانات به ما اجازه می‌داد بیشتر بر اساس خواسته‌ها عمل می‌شد ولی در حال حاضر مقید به توزیع بر اساس امکانات موجود هستیم.

همواره سعی برآن شده توزیع اعتبارات عادلانه باشد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان،  کیوان محمّدی رئیس سازمان با بیان اینکه این جلسه به منظور تشکیک مساعی و اخذ نظرات تشکیل شده است، از شرایط بودجه‌ای سالجاری سخن گفت و ادامه داد: تلاش سازمان برنامه بودجه کشور بر این است که بودجه به سمت واقعی‌تر شدن برود.

وی در خصوص وضعیت موجود اقتصادی، به تهیه سناریوهایی از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به روند تحریم‌ها برای کاهش احتمالی تولید نفت و سایر مسائل اقتصادی، پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان از مؤلفه‌ها و شاخص‌های خاص هرشهرستان در دریافت اعتبارات سخن گفت و تصریح کرد: در حال حاضر جمعیت و وسعت بهترین و عام‌ترین شاخص ردیف بودجه‌ای در شهرستان‌های استان است، اما قانون مجلس شورای اسلامی ما را مکلف به توزیع بودجه بر اساس شاخص‌های جمعیت و محرومیت می‌نماید که این نکته شهرستان‌هایی که دارای وسعت بیشتر هستند را با مشکل مواجه می‌کند. البته در این خصوص تمهیداتی اندیشده‌ایم که بموقع اجرا خواهد شد.

محمّدی با بیان اینکه همواره سعی برآن شده توزیع اعتبارات عادلانه باشد افزود: اگر در بودجه‌ریزی امکانات به ما اجازه می‌داد بیشتر بر اساس خواسته‌ها عمل می‌شد ولی در حال حاضر مقید به توزیع بر اساس امکانات موجود هستیم.

وی اضافه کرد: نقشی که ما می‌توانیم ایفا کنیم آن است که دیدگاه‌ها و مشکلاتی را که از کف جامعه گردآوری می‌کنیم به مسئولین بالا‌تر در سطح ملّی و استانی انعکاس دهیم.

گیلان+کمیسیون برنامه و بودجه

وی خاطرنشان کرد: معتقدم می‌توانیم اعتبارات را در اختیار فرمانداران و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها قرار دهیم چراکه آنها بهتر به امور واقف‌ هستند و می‌توانند مشکلاتی مانند جاده، آب و برق و دیگر محرومیت‌های شهرستان را شناسایی و اقدامات لازم جهت رفع آن را انجام دهند. سیاست کلی ما هم بر مبانی قانون همین اصل استوار است.

پروژه‌‌های بالای 70درصد پیشرفت فیزیکی در اولویت هستند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان در ادامه به پروژه‌های نیمه کاره استان اشاره کرد و گفت: پروژه‌‌های بالای 70درصد پیشرفت فیزیکی در اولویت هستند. در خصوص پروژه‌هایی که 30 تا 70 درصد پیشرفت دارند نظر استاندار محترم مبنی بر شکل‌گیری کمیته‌ای متشکل از معاونت محترم عمرانی استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان جهت تعیین و تصمیم‌گیری اولویت‌ها می‌باشد.

وی به مسئله پرداخت حقوق ناجیان غریق اشاره کرد و گفت: ناجیان غریق نقش بسیار مفیدی در بهره‌مندی مردم گیلان بلکه همه ایران از دریا دارند و متأسفانه در پرداخت حقوق آنان گهگاه بی‌نظمی و نابسامانی‌هایی رخ می‌دهد که انشاء‌الله امسال حل خواهد شد. البته با توجه به برنامه‌های جناب استاندار محترم  در خصوص شناگاه‌ها، امیدواریم فرهنگ استفاده از مناطق مشخص در مردم رواج یابد. چون به هرحال امکان پوشش ناجیان در همه جای ساحل دریا امکان‌پذیر نیست، با کنترل و نظارت بیشتر بر عملکرد ناجیان و ساماندهی درست، احتمال وقوع حادثه به حداقل کاهش خواهد یافت.

گفتنی است هریک از فرمانداران حاضر در این نشست به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود در خصوص توزیع شهرستانی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال 97 پرداختند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه