English

استاندار هرمزگان مطرح کرد؛

شناسایی ۱۲۰ معدن غیرفعال در هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: ۱۲۰ معدن غیر فعال در هرمزگان شناسایی شده اند که باید تلاش شود این معادن فعال شوند.

شناسایی ۱۲۰ معدن غیرفعال در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «فریدون همتی» در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با بیان اینکه ۱۲۰ معدن غیر فعال در هرمزگان شناسایی شده اند که باید تلاش شود این معادن فعال شوند، گفت: ۵۸ معدن از این شمار سابقه فعالیت دارند و اکنون راکد هستند و ۶۲ واحد تاکنون فعال نشده اند.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده ده معدن از این معادن غیر فعال دوباره به چرخه‌ی تولید بازگشتند و برای ۱۴۶ نفر ایجاد اشتغال شد.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه داشتن معارض محلی، مشکل تامین سرمایه، نبود بازار مصرف و انصراف بهره بردار از مهمترین عوامل غیرفعال بودن معادن استان است، بیان داشت: ظرف دو تا سه هفته آینده باید معادن غیر فعال استان تعیین تکلیف شوند و به تولید برسند.

همتی افزود: همچنین ۴۱ واحد تولیدی و صنعتی راکد در تملک بانک‌ها شناسایی شده است که بانک‌ها باید ظرف یک هفته تا ده روز این واحد‌ها را یا فعال کنند و یا برای فعال شدن واگذار کنند.

عالی ترین مقام دولتی در هرمزگان گفت: فرایند صدور مجوز‌های سرمایه گذاری و تولید در استان بسیار طولانی و مراجع تمیم گیر در این زمینه نیز زیاد است که تبدیل به مشکلی برای استان شده است.

وی افزود: باید زمان صدور مجوز‌ها کوتاه شود و با برنامه ریزی مرکز جامع خدمات سرمایه گذاری استان متولی گرفتن همه مجوز‌ها برای سرمایه گذار باشد.

خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان نیز در این جلسه گفت: موافقت با استمهال تسهیلات بانکی یک واحد کشاورزی بدنبال خشکسالی، لزوم گرفتن مجوز از سازمان بنادر و دریانوردی برای هر نوع فعالیت دستگاه‌های دولتی در سواحل از دیگر مصوبات این جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی