English

انتقاد استاندار فارس از وضعیت برخی مدارس غیرانتفاعی:

بچه ها را به جای مدرسه در قفس قرار داده اند/ باید با نگاه عدالت آموزشی، تمام نقاط شهر را یکسان دید

استاندار فارس از وضعیت برخی مدارس غیر انتفاعی انتقاد کرد و گفت: در برخی از نقاط شیراز گاهی به اسم مدرسه، گویی قفسی درست کرده اند و بچه‌ها را در آن قرار داده‌اند

بچه ها را به جای مدرسه در قفس قرار داده اند/ باید با نگاه عدالت آموزشی، تمام نقاط شهر را یکسان دید

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، اسماعیل تبادار بعدازظهر امروز در نشست شورای آموزش‌ و پرورش استان فارس با انتقاد از وضعیت برخی از مدارس غیرانتفاعی و عدم رعایت فضای آموزشی استاندارد در آن اظهار داشت: در برخی از نقاط شیراز گاهی به اسم مدرسه، گویی یک قفس درست کرده و بچه‌ها را در آن قرار داده‌اند و بر سَر در این خانه‌ها نیز عکس‌های رنگارنگ دانش آموزان را زده‌اند که چندین رتبه برتر کنکور از اینجا بوده و معلوم نیست در چنین فضایی که حیاطش 50 یا 80 متر بیشتر نیست، چگونه این‌همه عملیات برجسته آموزشی انجام می‌شود!

دغدغه ما ایجاد فضای آموزشی استاندارد برای دانش آموزان است

وی با بیان اینکه دغدغه ما ایجاد فضای آموزشی استاندارد برای دانش آموزان است، تصریح کرد: انتظار بنده این است که برای کسانی که می‌خواهند فضای آموزشی تأسیس کنند، محدودیت زمانی اتخاذ شود تا در یک بازه زمانی خاص فضای آموزشی را ساخته و شروع به فعالیت کنند، ضمن اینکه تمام استانداردهای فضای آموزشی نیز مطابق با ضوابط آموزش‌وپرورش در آن رعایت شود به‌طوری‌که فضای بازی و تحرک بچه‌ها گرفته نشود.

چرا معلمان نخبه فقط در مدارس بالای شهر به کار گرفته شوند؟

مقام عالی دولت در استان فارس همچنین رعایت عدالت آموزشی را خواستار شد و اظهار داشت: زمانی که معلمان نخبه و باتجربه در مدارس بالای شهر (از میدان امام حسین (ع) به بالا) به کار گرفته می‌شوند، خُب طبیعی است که اولیای دانش آموزان خودشان را به آب‌وآتش می‌زنند که فرزندانشان را در این مدارس ثبت‌نام کنند، بنابراین باید عدالت آموزشی را رعایت کرد و تمام نقاط شهر را یکسان دید.

استاندار فارس خطاب به مدیرکل آموزش‌وپرورش گفت: تمام درد بنده این است که شما کاری کنید که متقاضیان تأسیس مدارس، فضای استاندارد بسازند.

تبادار همچنین خواستار اعمال‌نظر کارشناسی دقیق در واگذاری املاک آموزش‌وپرورش شد و افزود: در واگذاری و فروش املاک آموزش‌وپرورش باید این مسئله مشخص شود که آیا این املاک موردنیاز این سازمان هست یا نه و پس‌از آن اقدام به این کار کرد.

وی با انتقاد از عدم سنددار بودن بسیاری از املاک آموزش‌وپرورش استان فارس نیز گفت: بسیار بَد است که از حدود 7 هزار ملک آموزش‌وپرورش تنها حدود 2 هزار ملک آن سنددار است که باید هر چه سریع‌تر این موضوع در دستور کار قرارگرفته و تعیین تکلیف شود.

تبادار برای تعیین تکلیف و سنددار کردن املاک بدون سند آموزش‌وپرورش یک مدت 2 هفته‌ای تعیین کرد و افزود: پس از 2 هفته باید گزارش دهید که چه اقدامی در این خصوص انجام‌شده تا مشکلات احتمالی نیز در این راستا و در کمیسیون ماده 5 حل‌وفصل شود.

بنده روی مسائل آموزش‌وپرورش حساسیت خاصی دارم

استاندار فارس تأکید کرد: بنده روی مسائل آموزش‌وپرورش حساسیت خاصی دارم و حتماً باید مصوبات قبلی شورا نیز مورد حلاجی و بررسی قرار گیرد تا بدانیم چه اقداماتی در شورای آموزش‌وپرورش انجام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه