English

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:

اکثر مناطق مستعد مواد معدنی در کردستان مورد مطالعه قرار گرفته است

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان کردستان از انجام مطالعات اکتشافی در اکثر نقاط مستعد مواد معدنی پلی متال خبر داد.

اکثر مناطق مستعد مواد معدنی در کردستان مورد مطالعه قرار گرفته است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان؛محمد دره وزمی اعلام کرد:اکثر مناطق مستعد مواد معدنی در کردستان مورد مطالعه قرار گرفته است.

وی در مراسم اختتامیه پروازهای شناسایی ژئوفیزیک هوایی با حضور رئیس سازمان زمین شناسی واکتشافات معدنی کشور در سقز با بیان این مطلب گفت: از مساحت ۲۹ هزار کیلومتری استان کردستان ۱۲ هزارو ۵۰۰ کیلومتر آن مورد شناسایی واکتشاف قرار گرفته است.

دره وزمی با بیان اینکه در استان چهار پهنه بیجار، قروه، سقز ودیواندره برای تکمیل پروازهای اکتشافی تعریف شده بود، افزود: با اقدامات انجام شده تلاش خواهیم کرد مطالعات شناسایی واکتشاف پهنه دیواندره نیز تا پایان سال به اتمام برسد.

وی  با بیان اینکه کردستان یک استان معدنی ودارای قابلیت های فراوان معدنی است گفت: تا چند سال گذشته، تنها معادن سطحی استان شناخته شده بود و خبری از معادن پنهان استان در دسترس نبود و همین امر ما را بر آن داشت تا مطالعات نوین زمین شناسی در استان را در دستور کار قرار دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از اتمام پروازهای شناسایی در پهنه سقز به میزان ۱۶ هزار کیلومتر پرواز خطی خبر داد وافزود:  پروازهای ژئوفیزیک هوایی کاری بسیار ارزنده در راستای توسعه استان و برنامه ریزی برای سرمایه گذاری در بخش پایین دستی صنایع معدنی است.

دره وزمی با بیان اینکه در مجموع عقیده ما برعلیه خام فروشی مواد معدنی استان است گفت: برنامه ریزی ها فرآوری مواد معدنی استان است و در همین راستا اقدامات خوبی صورت گرفته که نمونه آن ایجاد زنجیره تولید فولاد برای مقابله با خام فروشی است.

وی برخورداری مردم از معادن استان را حق آنان دانست وگفت: فرآوری مواد معدنی می تواند ارزش افزوده و اشتغال زیادی را نصیب مردم استان کند.

دره وزمی خاطر نشان ساخت: تلاش می کنیم تا نهادهای عمومی نیز که مسقیما نفع شان به مردم می رسد در صنایع معدنی استان مشارکت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه