English

برای نخستین بار در استان اصفهان انجام می شود؛

برگزاری همایش تکریم عشایر اصفهان ۲۵ تیرماه

مسئول بسیج سازمان عشایری سپاه صاحب الزمان اصفهان گفت:همایش هم اندیشی و تکریم شبانان و گله داران عشایری اصفهان 25 تیرماه برای نخستین بار در استان اصفهان برگزار می شود.

برگزاری همایش تکریم عشایر اصفهان 25 تیرماه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از اصفهان،  سرهنگ دوم پاسدار  بشیر کیانی نژاد در جمع اصحاب رسانه با تاکید بر حمایت از عشایر بیان داشت: برای نخستین بار همایش تکریم و هم اندیشی  شبانان و گله داران عشایری اصفهان با حضور مسئولان و 400 نفر از سران ایلات در راستای ایجاد همدلی و همیاری 25 تیر در شهرستان چادگان برگزار می شود.

 وی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی و نقش عشایر برای افزایش تولیدات داخلی اظهار کرد: عشایر انسانهایی پرسود و کم هزینه هستند که با وجود برخی مشکلات نظیر خشکسالی همچنان به اقصاد کشور خدمت می کنند ولی از آنان حمایت نمی شود.

وی  با بیان اینکه در استان اصفهان 52 هزار نفر عشایر کوچ نشین و نیمه کوچ نشین وجود دارد ادامه داد: این شمار در مناطقی از جمله فریدونشه، پشت کوه، چنارود شمالی و جنوبی شهرستان چادگان، جرقویه و دو بخش وردشت و پادنای سمیرم ساکن هستند.

مسئول بسیج سازمان عشایری با بیان این مطلب افزود: یک میلیون واحد دامی عشایری در استان داریم که 25 درصد ( 10 هزار تن ) گوشت قرمز و 30 درصد لبنیات استان را تامین می کند.

بشیر کیانی نژاد با بیان اینکه هر سیاه چادر عشایری یک گارگاه اقتصادی است، گفت: 24 هزار و 500 متر مربع صنایع دستی و تولید 25 تن عسل در سال از دیگر خدمات ارزنده عشایر به اقتصاد کشور می باشد.

وی تصریح کرد: در ازای این خدمات ارزنده تصمیم گرفتیم که در بخش بهداشت انسان و دام مراکز خانه بهداشت سیار ایجاد کنیم.

مسئول بسیج سازمان عشایری اصفهان با بیان این مطلب ادامه داد:اقتصاد و معیشت عشایر وابسته به دام است و با ایجاد زیرساختهای نوین می توان شیوه سنتی نگهداری از دام را تغییر داد.

بشیر کیانی نژاد با اشاره به اینکه سبک زندگی عشایر هم ماشینی شده است، بیان داشت: احداث ایل راه و تامین امنیت کوچ عشایر از مهمترین برنامه های سازمان بسیج است.

وی خاطر نشان کرد: برای نخستین بار در کشور به همت قرارگاه خاتم الانبیا سپاه اصفهان در راستای محرومیت زدایی سرویس های بهداشتی و حمام سیار برای کوچ نشینان استان ایجاد کردیم و با تلاشهای بسیار مقرر شد در قالب اردوهای جهادی نخستین بیمارستان سیار برای عشایر راه اندازی شود.

مسئول بسیج سازمان عشایری اصفهان با اشاره به اینکه برای دانش آموزان عشایر استان اصفهان مانند دیگر استانها مدارس سیار وجود ندارد افزود: برای آنکه هیچ کودکی از تحصیل محروم نشود تمهیداتی برای ایجاد مدارس سیار برای کودکان عشایر در نظر گرفتیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی