English

معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پاسخ به موج؛

آزمایشگاه جامع کرمانشاه به‌شرط ساخت ساختمان آماده راه‌اندازی است/ تا تکمیل تجهیزات ۱۶ میلیارد تومان نیاز است

دکتر فرید نجفی گفت: آزمایشگاه جامع کرمانشاه به‌شرط ساخت ساختمان ویژه آماده شروع بکار است و در حال حاضر 2 میلیارد تومان از تجهیزات آن خریداری‌شده اما تا تکمیل تمامی بخش‌های آزمایشگاهی 18 میلیارد تومان نیاز است.

آزمایشگاه جامع کرمانشاه به‌شرط ساخت ساختمان آماده راه‌اندازی است/ تا تکمیل تجهیزات 16 میلیارد تومان نیاز است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام خبر راه‌اندازی آزمایشگاه جامع کرمانشاه در آینده نزدیک، ابراز داشت: در حال حاضر بخشی از تجهیزات آزمایشگاه جامع کرمانشاه خریداری‌شده و در دیگر بخش‌های بیمارستانی در حال ارائه خدمت است اما تجهیز کامل تمامی بخش‌های آزمایشگاهی نیازمند بودجه‌ای 18 میلیاردی است.

وی زمان راه‌اندازی آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را پایان سال جاری عنوان کرد و افزود: مکان برنامه‌ریزی‌شده برای آزمایشگاه طبق تفاهم‌نامه با معاونت غذا و دارو به‌صورت مشترک راه‌اندازی می‌گردد.

دکتر نجفی خاطرنشان ساخت: برای محل این آزمایشگاه طی تفاهم‌نامه‌ای با معاونت غذا و دارو منعقد کرده‌ایم که طی آن از بخشی از ساختمان جدید این معاونت به‌طور مشترک برای راه‌اندازی این آزمایشگاه استفاده شود.

آغاز به کار دو پژوهشکده فناوری و تحقیقات سلامت در کرمانشاه

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از راه‌اندازی اولین پژوهشکده دانشگاه خبر داد و افزود: پژوهشکده فناوری سلامت در سه بخش تحقیقات نانو، بیولوژی پزشکی و باروری و ناباروری مشغول به فعالیت است.

دکتر نجفی از پیگیری راه‌اندازی پژوهشکده دوم دانشگاه در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: اطلاعات این پژوهشکده ارسال‌شده و امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم مصوبه راه‌اندازی پژوهشکده دوم را با عنوان پژوهشکده "تحقیقات سلامت" کسب کنیم.

وی راه‌اندازی هر پژوهشکده به لحاظ آموزشی به‌مثابه راه‌اندازی یک دانشکده دانست و اظهار داشت: پژوهشکده تحقیقات سلامت نیز آن‌طور که برنامه‌ریزی‌شده متشکل از سه مرکز تحقیقات عوامل محیطی مؤثر بر سلامت، علوم دارویی و سوءمصرف مواد مخدر است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

کرمانشاه 2 سال دیگر صاحب پژوهشگاه می‌شود

نجفی یادآور شد: باوجود سه پژوهشکده عملاً می‌توان یک پژوهشگاه در دانشگاه راه‌اندازی کرد اما در حال حاضر در مورد آغاز به کار پژوهشکده سوم هنوز فکر نشده است و در انتظار شمار ریزش پژوهشکده اول و دوم هستیم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به راه‌اندازی آزمایشگاه جامع کرمانشاه و افزایش پژوهشکده‌ها در استان، وضعیت علمی و تحقیقاتی کرمانشاه خوب و قابل‌تأمل در سطح کشور و حتی بین‌الملل ارزیابی کرد و اعلام داشت: در کنار تولید علم و افزایش بار پژوهشی به فکر تبدیل علم به عمل و بازخورد مثبت آن در سطح استان نیز هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی