English

معاون استاندار کرمانشاه تأکید کرد؛

نگاه اجتماع‌محور دولت به‌سلامت مردم با تدوین سند جامع سلامت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: دولت با تدوین سند جامع سلامت، نگاه اجتماع‌محور به حوزه سلامت مردم دارد.

نگاه اجتماع‌محور دولت به‌سلامت مردم با تدوین سند جامع سلامت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، محمدابراهیم الهی تبار ضمن تأکید بر تدوین هر چه سریع‌تر سند جامع سلامت کرمانشاه، ابراز داشت: کلیه ادارات استان موظف‌اند که در جهت ارتقای سند جامع سلامت کرمانشاه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همکاری داشته باشند.

معاون استاندار کرمانشاه در اولین مجمع سلامت کرمانشاه که به مناسبت هفته سلامت، برگزار شد، یکی از اقدامات خوب دولت را نگاه اجتماع‌محور به مسائل دانست که درواقع تکمیل‌کننده طرح اولیه دولت‌های هفتم و هشتم بوده است و در دولت تدبیر و امید در قالب سند جامع سلامت به‌شدت مورد پیگیری است.

وی حوزه بهداشت و درمان را از مهم‌ترین مواردی اعلام کرد که دولت بادید اجتماع‌محور به آن پرداخته و افزود: مطالعات نشان می‌دهد مردم کشور هم در دو شاخص سلامت و امنیت بیشترین رضایتمندی رادارند.

الهی تبار خاطرنشان کرد: سلامت پایدار زمانی کامل محقق می‌شود که با مشارکت خود مردم بتوانیم نرخ سلامت را افزایش و هزینه درمان را کاهش دهیم و د واقع هرچقدر سلامت مردم ارتقا یابد ورودی به حوزه درمان کمتر است و‌ تأثیر بسزایی در وضعیت اقتصادی کشور و همچنین ایجاد نشاط عمومی جامعه خواهد داشت.

به گفته معاون استاندار کرمانشاه برای تحقق سلامت پایدار در جامعه باید در درجه اول به آگاه‌سازی مردم بپردازیم که همه دستگاه‌ها برای تحقق این هدف باید بسیج شوند.

نشست استانداری کرمانشاه

دبیرخانه مجمع سلامت وظایف دستگاه‌های مختلف را مشخص کند

الهی تبار عنوان کرد: دبیرخانه مجمع سلامت و دانشگاه علوم پزشکی باید وظیفه هر دستگاه را مشخص کنند و هر دستگاه با کمک ظرفیت‌هایی که دارد باید به ارتقا آگاهی مخاطبان خود بپردازد.

وی سپس از خدمات دانشگاه علوم پزشکی در زلزله اخیر کرمانشاه قدردانی کرد که باعث ثبت رکورد جدیدی در حوزه خدمات اورژانس و انتقال مصدومان شد.

به گفته معاون استانداری کرمانشاه، زلزله‌زدگان مهم‌ترین گروهی هستند که ارتقا آگاهی آنان در حوزه سلامت باید در اولویت باشد.

الهی تبار با اشاره به فوت بیش از 600 نفر در زلزله اخیر، تأکید کرد: این نکته را نباید فراموش کنیم که هرسال چند برابر آمار فوتی‌های زلزله اخیر، در جاده‌های کشور تلفات تصادف رانندگی داریم که باید با فرهنگ‌سازی به کاهش آن کمک کنیم.

معاون استاندار کرمانشاه د پایان طرح سند جامع سلامت را اقدامی مهم در راستای شد و پویایی نظام سلامت کشور عنوان کرد و افزود: این طرح به‌شرط اجرایی شدن کامل در سایر استان‌ها می‌تواند نیاز سلامت سنجی هر منطقه را بررسی و در اولویت قرار دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه