English

مدیرعامل آبفای کشور در بازدید از آب شیرین کن بندرعباس؛

توسعه آب شیرین کن ها؛ اولویت وزارت نیرو در شهرهای ساحلی/هرمزگان پیشرو در استفاده از آب شیرین کن ها

با حضور استاندار هرمزگان، مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس، از پروژه آبشیرین کن یکصد هزار مترمکعبی بندرعباس بازدید شد.

توسعه آب شیرین کن ها؛ اولویت وزارت نیرو در شهرهای ساحلی/هرمزگان پیشرو در استفاده از آب شیرین کن ها

به گزارش خبرگزاری موج، مدیرعامل آبفای کشور در این بازدید با اشاره اینکه استان هرمزگان یکی از استان هایی است که امسال با مشکل جدی کمبود آب مواجه است، گفت: با افزایش برداشت بی رویه از دشت ها و نیاز به ایجاد منابع آبی پایدار این استان، اولویت وزارت نیرو در شهرهای ساحلی توسعه آب شیرین کن ها بوده  است.

حمیدرضا جانباز افزود: در این بخش استان هرمزگان از استان های  پیشرو در استفاده از آب شیرین کن ها بوده  که بزرگترین سایت آب شیرین کن نیز با ظرفیت یکصد هزار مترمکعب در شبانه روز در شهر بندرعباس احداث شده است.  

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، پیش بینی می شود  فازاول این پروژه به ظرفیت 20 هزار متر مکعب در شبانه روز تا پایان تیرماه با انجام تست آزمایشی  به بهره برداری برسد . همچنین  تکمیل ظرفیت نهایی این پروژه نیز با سرعت هر چه بیشتر در دست اجراست.

جانباز در پایان اظهار داشت: براساس الزام مجلس شورای اسلامی و برنامه توسعه ششم ، در شهرهای ساحلی حداقل 30 درصد آب مورد نیاز این شهرها باید استفاده از ظرفیت آب شیرین کن ها تامین که استان هرمزگان در این زمینه سردمدار و از استان های پیشرو می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه