English

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان:

سوزاندن کاه و کلش ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود

مهرداد فتحی بیرانوند، گفت: آتش زدن کاه و کلش مزارع پس از برداشت محصول، مضرات فراوانی برای سلامتی انسان، زندگی جانوران و بافت خاک دارد.

سوزاندن کاه و کلش ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، مهرداد فتحی بیرانوند با اشاره به ماده 20 قانون جلوگیری از آلودگی هوا، گفت: آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی بر اساس این ماده ممنوع و جرم محسوب می‌شود. لذا با متخلفین برابر قانون برخورد خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان، افزود: بسیاری از موجودات زنده ازجمله جوندگان، آشیانه، تخم و جوجه برخی پرندگان در داخل و حاشیه مزارع، بسیاری از خزندگان، دوزیستان و حشرات بر اثر آتش زدن کاه و کلش درون آتش سوخته و از بین می روند.

دود حاصل از آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی، موجب آلودگی هوا می‌شود

وی ادامه داد: این در حالی است که دود حاصل از آتش زدن کاه و کلش، موجب آلودگی هوا و ایجاد مشکلات تنفسی برای مردم می‌شود و برافروختن آتش در مزارع حاشیه اراضی ملی، امکان سرایت حریق به مراتع و جنگل‌ها را افزایش خواهد داد.

فتحی بیرانوند، در پایان تاکید کرد: هماهنگی و همکاری دستگاه‌های ذیربط، می‌تواند در جلوگیری از این اقدام غیرقانونی و غیراصولی تاثیرگذار باشد، لذا فرهنگ سازی در این خصوص، ضرورتی است که باید از سوی اصحاب رسانه در سطح جامعه گسترش یابد و ما از رسانه‌ها و جراید، دلسوزان و نخبگان استان می‌خواهیم در این مهم، اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان را یاری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه