English

آغاز عملیات آبخیزداری در شهرستان بندرلنگه

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرلنگه گفت: عملیات آبخیزداری احداث سد و بند‌های خاکی هلالی آبگیر در بخش مرکزی شهرستان بندرلنگه آغاز شد.

آغاز عملیات آبخیزداری در شهرستان بندرلنگه

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سیامک آرمان از آغاز عملیات آبخیزداری، احداث سد و بند‌های خاکی هلالی آبگیر در بخش مرکزی شهرستان بندرلنگه خبر داد و گفت: این طرح به منظور آبگیری و ذخیره نزولات آسمانی وافزایش پوشش جنگلی با همکاری و مشارکت ۱۰۰ درصد مردم و خیرین منطقه گزیر فعالیت اجرایی خود را آغاز کرد.

وی افزود: این طرح با احداث سد و بند‌های خاکی هلالی آبگیر به طول ۳۰ متر و ارتفاع یک مترباحجم آبگیری هر بند خاکی هزار متر مکعب در مساحت ۱۰ هکتار توسط خیرین با نظارت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندرلنگه اجرا می‌شود.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرلنگه گفت: با توجه به خشکسالی‌های چند ساله، برای رونق بخشیدن به بخش کشاورزی این پروژه با هدف کنترل سیلاب‌های فصلی و مقابله با پیامد‌های ناشی از خشکسالی و کم آبی و ایجاد پوشش گیاهی در منطقه اجرایی می‌شود.

آرمان افزود: با توجه به اینکه روستای گزیر قطب کشاورزی شهرستان بندرلنگه است خیرین و مردم این منطقه علاوه بر فعالیت‌های کشاورزی فعالیت‌های آبخیزداری متنوعی از قبیل تغذیه مصنوعی چاه‌ها، احداث سد و بند‌های خاکی برای ذخیره و نگهداری آب، مدیریت رواناب‌ها با احداث مقسم‌هایی در مسیر آبراهه، احداث سد و بند‌های خاکی و سنگی ملاتی جهت تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی با نظارت اداره منابع طبیعی انجام داده اند.

وی در پایان گفت: سطح زمین های کشاورزی و فعالیت‌های آبخیزداری در منطقه گزیر بالغ بر ۴ هزار هکتار است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه