English

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان:

صادرات صنایع دستی خوزستان طی سه ساله آینده به گردش مالی ۷ میلیون دلاری می رسد

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان گفت: قصد داریم در یک دوره سه ساله با معرفی صنایع دستی، قدمت و پیشینه آن و با بهره‎گیری از توان استان در آموزش هرچه سریعتر به گردش مالی هفت میلیون دلار برسیم.

صادرات صنایع دستی خوزستان طی سه ساله  آینده به گردش مالی 7 میلیون دلاری می رسد

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، علیرضا ایزدی با اشاره به گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی بیان کرد: به پاسداشت هنر صنایع دستی و این فرهنگ اصیل که در همه اقوام ملل وجود دارد، ۲۰ خرداد به عنوان روزجهانی صنایع دستی برگزیده شده است؛ هنری که یکی از مهمترین بخش‎های آن، اشتغال است.

وی با اشاره به اینکه صنایع دستی برندی برای معرفی فرهنگ جامعه است، ادامه داد: این صنعت یک هنری است که می‎تواند برای کشور تولید ثروت کند.

ایزدی در ادامه با بیان اینکه پیشینه صنایع دستی ایران در دنیا بی‎نظیر است، ایران را یکی از کشورهای صاحب‎نام و دارای برند در صنایع دستی دنیا دانست و اظهار کرد: ایران یکی از پایلوت‎های اصلی صنایع دستی در جهان است که در این میان خوزستان نیز به عنوان مهد تمدن و فرهنگ ایران‎زمین جایگاه ارزنده‌ای در صنایع دستی دارا است.

وی با اشاره به رشته های متنوع صنایع دستی در خوزستان، اظهار امیدواری کرد و گفت: باید بتوانیم صنایع دستی را به سبد خانوار وارد کنیم تا به تبع آن اشتغال ایجاد کنیم چراکه صنایع دستی می‎تواند دغدغه اشتغال را حل کند.

صادرات سه میلیون دلاری صنایع دستی خوزستان در سال گذشته

ایزدی عنوان کرد: در سال ۹۶ نزدیک به سه میلیون دلار صادرات صنایع دستی از استان خوزستان داشتیم که امیدواریم در یک دوره سه ساله بتوانیم با معرفی صنایع دستی، قدمت و پیشینه آن و با بهره‎گیری از توان استان در آموزش و معرفی آن هرچه سریعتر به گردش مالی هفت میلیون دلار در این حوزه دست یابیم. 

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان تصریح کرد: اگر بتوانیم فضای عرضه و تقاضا را به دست خود بگیریم و برنامه خوبی برای آن داشته باشیم و از طرفی بتوانیم در حوزه تجاری‌سازی نیز گام‎های موثرتری برداریم، قاعدتا می‎توان افزایش صادرات و کاهش واردات را رقم زد.

ایزدی با بیان اینکه صنایع دستی دارای این قابلیت است که چارچوب مناسبی برای صادرات و توسعه پایدار باشد، به مقوله آموزش در این حوزه اشاره کرد و یادآور شد: بخشی از رسالت آموزش صنعتگران به سازمان میراث فرهنگی و بخشی به مجموعه‎هایی مثل کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی که در تعامل مستقیم با آن‎ها هستیم مربوط می‎شود؛ ضمن اینکه مجموعه آموزش عالی کشور نیز باید در حوزه علمی و تخصصی گام‎های موثری بردارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه