English

استاندار کرمانشاه در جلسه بازسازی شهرستان سرپل ذهاب:

هفته آینده ۵۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی مناطق زلزله‌زده توزیع می‌شود/ تخصیص ۲ میلیون تومان به هر خانواده برای خرید کولر

استاندار کرمانشاه گفت: هفته آینده پانصد میلیارد تومان اعتبار در میان دستگاه‌های اجرایی برای مباحث عمرانی توزیع می‌شود که شتاب بیشتری را درروند بازسازی مناطق زلزله‌زده ایجاد خواهد کرد.

هفته آینده 500 میلیارد تومان برای بازسازی مناطق زلزله‌زده توزیع می‌شود/ تخصیص 2 میلیون تومان به هر خانواده برای خرید کولر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، هوشنگ بازوند در نشست بازسازی مناطق زلزله‌زده در سرپل ذهاب، ابراز داشت: هفته آینده پانصد میلیارد تومان اعتبار در میان دستگاه‌های اجرایی برای مباحث عمرانی توزیع می‌شود که شتاب بیشتری را درروند بازسازی مناطق زلزله‌زده ایجاد خواهد کرد و ا این میزان سی میلیارد تومان برای جبران خسارات تأسیسات آب شرب مناطق زلزله‌زده اختصاص داده‌شده است.

ابتدای جلسه بازوند ضمن تقدیر از حضور پررنگ مردم کرمانشاه در راهپیمایی روز قدس، اظهار داشت: مردم استان در راهپیمایی روز جهانی قدس همپای دیگر آحاد ملت ضمن تجدید پیمان با آرمان‌های حضرت امام خمینی ره و مقام معظم رهبری، به ندای ظلم‌ستیزی مردم مظلوم فلسطین لبیک گفتند.

وی در ادامه با اشاره به این مهم که با توجه به وضعیت ویژه استان ازنظر اشتغال، بنیاد مسکن در بازسازی مناطق زلزله‌زده باید از نیروهای بومی کرمانشاه در بخش فنی استفاده کند، خاطرنشان ساخت: بنیاد مسکن و مردم به‌هیچ‌عنوان نباید از آب شرب برای ساخت‌وساز استفاده کنند. آب موردنیاز برای ساخت‌وساز باید از طریق تانکر تأمین شود و اگر این موضوع درست مدیریت نشود با چالشی جدی روبرو‌ خواهیم شد.

استاندار کرمانشاه پیرامون اعتبارات اختصاصی عنوان داشت: ۱۵ میلیارد تومان برای بازسازی و احداث مساجد در مناطق زلزله‌زده، ۳۰ میلیارد تومان در اختیار اداره کل راه و شهرسازی برای بازسازی اماکن دولتی در مناطق شهری و روستایی زلزله‌زده و ۲۰ میلیارد تومان برای جبران خسارات زیرساخت‌ها در اختیار شهرداری سرپل ذهاب قرار می‌گیرد.

وی اعلام داشت: به هر یک از خانواده‌های زلزله‌زده ۲ میلیون تومان بابت تأمین اقلام سرمایشی و‌ کولر پرداخت‌شده است و اگر کسی این مبلغ را در محل دیگری هزینه کند، مسئولیت آن با دولت نیست.

سلفی بگیران زلزله

سلفی بگیران زلزله الآن که مردم مشکل‌دارند، کجا هستند

وی افزود: سلبریتی هایی که با زلزله‌زدگان سلفی می‌گرفتند و‌ در شبکه‌های مجازی منتشر می‌کردند، حالا رفته‌اند، اما مسئولان دولتی با تمام تخریب‌ها همچنان در خط مقدم خدمت‌رسانی هستند، از زمان زلزله تاکنون حتی یک ریال بابت هزینه آب و برق از هیچ‌کس در مناطق زلزله‌زده اخذ نشده است. اما دستگاه‌های دولتی مشمول این بخشودگی نمی‌شوند و باید هزینه‌های آب و برق را بپردازند. اداره آب قبوض دستگاه‌ها را برای پرداخت ارسال کند.

بازوند ادامه داد: مدیرکل آموزش‌وپرورش و مدیرکل نوسازی مدارس از مدیران پرتلاش استان هستند و توقع داریم به هر شکل ممکن طوری موضوع بازسازی و تجهیز مدارس در مناطق زلزله‌زده را پیگیری و مدیریت کنند که هم‌زمان با آغاز مهرماه، هیچ دانش‌آموزی در مناطق زلزله‌زده در مدارس کانکسی نباشد.

ایشان در پایان ضمن تأکید بر بازسازی هرچه زودتر مناطق زلزله‌زده، گفت: با توجه به وضعیت ویژه کرمانشاه ازنظر اشتغال، بنیاد مسکن در بازسازی مناطق زلزله‌زده باید از نیروهای بومی استان ‌در بخش فنی استفاده کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه