English

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز تأکید کرد:

تنها راه تداوم انقلاب، توجه به خصوصیات و ادامه راه امام خمینی است

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز تأکید کرد: تنها راه تداوم انقلاب، توجه به خصوصیت ها و ادامه راه حضرت امام خمینی (ره) است.

تنها راه تداوم انقلاب، توجه به خصوصیات و ادامه راه امام خمینی است

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، آیت الله لطف الله دژکام صبح امروز دوشنبه در مراسم سالروز ارتحال امام خمینی(ره) تأکید کرد: تنها راه تداوم انقلاب، توجه به خصوصیت ها و ادامه راه امام خمینی (ره) است.

وی افزود: شخصیت امام (ره) را که می نگریم، انسانی خود ساخته و چهره ای جذاب و قهرمان و راسخ در عرصه های مختلف مشاهده می کنیم و همین امر موجب شد که شهداء با دیدن چهره و رفتارهای روزمره ایشان(ره) و الگو قرار دادن عملیشان برای خود، پرورش یافتند و به لقاء الله رسیدند.

نماینده ولی فقیه در فارس امام خمینی(ره) را رهپوی واقعی حضرت علی(ع) بیان کرد و گفت: ما باید نگاهی ویژه ای به شخصیت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و نوع زندگی ایشان داشته باشیم.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: تقارن ایام شهادت حضرت علی(ع) و ارتحال امام خمینی (ره) باعث شد تا به صورت ویژه تر ببینیم که رهپویان آن حضرت چگونه زندگی کردند و در این راستا امام(ره) را الگویی شایسته در زندگی برای خود قرار دهیم.

آیت الله دژکام در بیان خود به زاویه دیگری از شخصیت امام (ره) اشاره کرد و یادآور شد: ایشان حکمت متعالی صدرایی را در کشور و در دنیا ارتقاء بخشید و با نگاه عارفانه ای قرآن کریم را تفسیر و عرضه کرد.

وی با اشاره به ابعاد دیگر شخصیت امام(ره)، خاطرنشان ساخت: اعتقاد داریم عرفان حقیقی که معلمان اصلی آن انبیاء و اولیاء هستند، بر مبنای مردمی بودن و اجتماعی زیستن تحقق می یابد و شاخصه اصلی آن وحدت رویه در مسیر حرکت و وحدت کلمه در گفتمان است لذا کسانی که از حرکت انقلابی در جامعه امروز گریزانند نمی توانند عرفان را به خوبی متوجه شده باشند.

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: اکثر حرکت هایی که تا کنون در کشور ما از جمله دوران سربداران، صفویه و انقلاب اسلامی اتفاق افتاده تماماً برگرفته از مشرب عرفانی بوده و هست و این راه ادامه خواهد داشت.

امام جمعه شیراز ادامه داد: شهداء در آئینه امام (ره) خود را سنجیدند و خود را با شخصیت ایشان صاف کردند تا به درجات رفیع عرفانی و معرفت دست یافتند؛ حال اینکه از خدای متعال می خواهیم که ما نیز بتوانیم خود را جذب در ولایت کرده و خود را با ولایت حی مان "مقام معظم رهبری" صاف کنیم؛ اگر ما با رهبری صاف شویم می توانیم راه ۱۰۰ ساله را یک شبه طی کنیم.

آیت الله دژکام یادآور شد: امام(ره) زمانی که مسئله ولایت فقیه را بیان کردند خلأ موجود در حرکت های انقلابی جبران شد زیرا اگر امام معصوم غایب است، جانشینش باید حرکت وی را ادامه دهد و این حرکت امام معصوم تشکیل حکومت انسانی، اسلامی است که باید با محوریت اصل ولایت محقق شود.

وی افزود: امام(ره) در اصل جمهوریت انقلاب، به مردم ایران اعتماد داشت و در همین مسیر و برای تعالی آرمانهایش گام نهاد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: خواستگاه تمام تفکرات حضرت امام(ره) اسلامی و دینی بوده و در هیچکدام از شعارهای انقلابی خود نگاهی جز این را لحاظ ننمودند.

نماینده ولی فقیه در فارس تأکید کرد: امام(ره) همچنین در نگاه استکبار ستیزی خود محور اسلامی دینی را مبنا قرار دادند و حال می بینیم در نبود شخصیت والای حضرت امام(ره)، خداوند شخصیتی را به ما ارزانی داشت که جای آن بزرگمرد بنشیند و مسیر حرکت امام(ره) را دنبال می کنند و استمرار می دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی