English

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان:

۲۱۸ کنتور حجمی هوشمند در دشت کوهدشت نصب می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از نصب 218 کنتور حجمی هوشمند، در اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی دشت «کوهدشت» خبر داد.

218 کنتور حجمی هوشمند در دشت کوهدشت نصب می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، رضا میرزایی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اجرای طرح احیا و تعادل بخشی جهت جلوگیری از اضافه برداشت آب در دشت کوهدشت،  قراردادی با پیمانکار ذیصلاح به منظور خرید و نصب 218 کنتور حجمی هوشمند در دشت پایلوت کوهدشت منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، افزود: در سوم خرداد ماه سال جاری تعداد ۵۰ دستگاه کنتور حجمی هوشمند از کارخانه به دشت کوهدشت انتقال و عملیات نصب و راه‌اندازی آنها آغاز شده است.

وی در خصوص وضعیت آب های زیرزمینی دشت کوهدشت بیان کرد: دشت کوهدشت یکی از دشت های ممنوعه لرستان است که بیلان آب زیرزمینی آن منفی است و سطح دستیابی آب این دشت طی 30 سال گذشته تاکنون حدود 22.5 متر افت داشته است.

حذف محصولات آبدوست الزامی است

رضا میرزایی تصریح کرد: برای نجات آبخوان دشت کوهدشت، حذف محصولات آبدوست از الگوی کشت این دشت الزامی است.

کم آبی کشاورزی لرستان

اقدامات بازدارنده صورت نگیرد، دشت کوهدشت به بیابان تبدیل می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان خاطرنشان کرد: اگر اقدامات بازدارنده احیا و تعادل بخشی آبخوان کوهدشت صورت نگیرد، در آینده ای نه چندان دور، دشت کوهدشت تبدیل به یک بیابان غیرقابل کشت خواهد شد که انتظار می رود کشاورزان کوهدشتی در نصب و راه اندازی کنتورهای حجمی هوشمند با شرکت آب منطقه ای همکاری لازم را به عمل آورند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی