English

استاندار هرمزگان؛

تقویت تولید لازمه ی پیروزی در جنگ اقتصادی است

استاندار هرمزگان گفت: تمامی دستگاه های اجرایی و نهادها باید حامی جدی و دقیق بخش خصوصی باشند تا بخش خصوصی موفق باشد و سرمایه گذاری دچار خسارت نشود .

تقویت تولید لازمه ی پیروزی در جنگ اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری موج، فریدون همتی در سومین نشست شورای اداری استان هرمزگان در سالجاری، با اشاره به اهمیت اجرای طرح میز خدمت، عنوان کرد: بخشنامه این طرح را رئیس جمهوری شخصا امضا و ابلاغ کرده است که نشان دهنده اهمیت اجرای این طرح است .

وی ادامه داد: نیاز است کارگروهی برای نظارت بر اجرای طرح میز خدمت در استان شکل گیرد و به طور دائم روند اجرای این طرح رصد شود .

استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف آب در استان، افزود: وضعیت مصرف آب استان اگر مدیریت نشود به چالش سنگینی تبدیل خواهد شد و از دستگاه های اداری و نظامی، می خواهیم برای مدیریت مصرف آب برنامه ریزی کنند تا بدون دغدغه تابستان را پشت سر بگذاریم و از مردم نیز می خواهیم اصل صرفه جویی را رعایت و در این زمینه همراهی لازم را داشته باشند .

همتی با بیان اینکه نیاز است نقاط قوت و ضعف در شورای اداری مطرح تا یکپارچگی در کار نهادهای حکومتی و اجرایی در استان ایجاد و اهداف محقق شود، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با مسئولان ارشد کشور فرمودند که دشمن اتاق جنگ را از وزارت دفاع به وزارت خزانه داری منتقل کرده و خروج از برجام نیز در این راستا و برای جنگ اقتصادی با ایران انجام شد .

وی بیان کرد: مقابله با جنگ اقتصادی دشمن به ساز و کار و آمادگی و الزامات خاص خود نیاز دارد و دستگاه های اجرایی و نهادهای نظارتی باید ضمن دقت در رعایت مقررات، با بخش خصوصی و فعالان اقتصادی نیز همکاری لازم را داشته باشند .

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با بیان اینکه دشمن می خواهد مشکلات اقتصادی و اجتماعی ما را گسترده کند، خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه های اجرایی و نهادها باید حامی جدی و دقیق بخش خصوصی باشند تا بخش خصوصی در این جنگ اقتصادی موفق باشد و سرمایه گذاری دچار خسارت نشود .

همتی اظهار کرد: در این شرایط خاص باید با عزم و اراده انقلابی کار کنیم و هماهنگی داشته باشیم و با هماهنگی دستگاه های نظارتی هیچ بن بستی پیش روی خود نخواهیم داشت .

وی با بیان اینکه اگر می خواهیم در عرصه جنگ اقتصادی پیروز شویم و تولید لطمه نبیند و اشتغال جدید ایجاد کنیم، همه باید برای این جنگ اقتصادی آماده باشند، اضافه کرد: از امروز همه باید لباس رزم و دفاع در عرصه جنگ اقتصادی بپوشند و همه دستگاه ها باید پای کار بیایند تا همانند دوران دفاع مقدس در این میدان بر دشمن غلبه و جمهوری اسلامی ایران پیروز شود .

استاندار هرمزگان گفت: بخش خصوصی برای حضور در این میدان انگیزه دارد و ما مسئولان نیز باید برای سرمایه گذاری جاذبه ایجاد کنیم و از هر اقدام و تحرک دشمن تحلیل داشته باشیم و نسخه لازم را برای آن بپیچیم .

همتی افزود: ما در یک جنگ تمام عیار اقتصادی با دشمن قرار داریم و باید شجاعت به خرج دهیم و با کمک مردم، هدایت های مقام معظم رهبری و تدابیر رئیس جمهوری و دولت بر دشمن غلبه کنیم .

وی با تاکید بر اینکه دستگاه ها در سرعت دادن به کار بخش خصوصی باید بیش از گذشته وارد میدان شوند، بیان داشت: رونق صادرات کشور بسیار مهم است و نباید محموله های صادراتی با کندی و مشکل مواجه شوند و برای صادرات باید شبانه روزی کار کنیم تا بازارهای خود را از دست ندهیم .

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان ادامه داد: واردات کالاهای اساسی که برای تولید نیاز است نیز باید در اولویت بنادر و گمرکات باشد و برای آن برنامه ریزی کنند .

همتی گفت: برای فعال سازی گمرکات و بنادر در مناطق ساحلی هرمزگان برنامه داریم و مجوز مرز رسمی در هشت نقطه جدید استان صادر شده تا صادرات و تجارت رونق بیشتری پیدا کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی