English

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خبر داد؛

تولید ۴ لنج صادراتی طی شش ماه اخیر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از صادرات چهار فروند لنج فایبرگلاس صیادی و باری ساخته شده توسط کارگاه های شناورسازی این استان به مقصد کشورهای حاشیه خلیج فارس خبر داد.

تولید 4 لنج صادراتی طی شش ماه اخیر

به گزارش خبرگزاری موج، الله مراد عفیفی پور طی سخنانی ضمن اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت حمایت از تولیدات داخلی در سال 97 و برنامه های حمایتی دولت در این خصوص، اظهار داشت: با توجه به تدابیر اتخاذ شده و تمهیدات صورت گرفته توسط سازمان بنادر و دریانوردی نه تنها روند واردات شناورهای سنتی شامل لنج های چوبی و فایبر گلاس باری و صیادی متوقف شده بلکه هم اکنون این استان به جایگاه مهم صادر کننده این شناورها در منطقه خلیج فارس نیز دست یافته است.

وی افزود: در نیمه دوم سال 96، دو فروند لنج فایبرگلاس باری و صیادی به ترتیب به طول 56 متر و 25.5 با نظارت کارشناسان اداره مرکزی بازرسی و ثبت شناوران اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در داخل استان تولید و به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس صادر شد.

عفیفی پور اضافه کرد: در سال جاری نیز کار ساخت دو فروند لنج باری فایبرگلاس به طول 33 متر به پایان رسیده و این شناورها هم اکنون در مرحله طی شدن فرآیند صادرات به کشورهای همسایه جنوبی ایران قرار دارند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: شناورهای تولید شده در کارگاه های لنج سازی استان هرمزگان مطابق با قوانین و مقررات  و تحت کلاس رده بندی موسسات ایرانی تولید و صادر می شوند.

وی خاطرنشان کرد: اداره مرکزی بازرسی و ثبت شناوران به عنوان یکی از قسمت های واحد دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان متولی پیگیری و اجرای مقررات ملی و بین المللی و تمامی امور مربوط به نظارت بر ساخت شناور در کارگاه ها و کارخانجات شناورسازی استان و همچنین ارائه خدمات ثبتی به شناوران تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران است.

عفیفی پور یادآور شد: استان هرمزگان با بهره مندی از 60 کارگاه فعال تولید شناورهای چوبی، فایبر گلاس، فلزی و آلومینیومی یکی از قطب های سازنده شناورهای دریایی در کشور محسوب می شود که این شناورها با نظارت کارشناسان مجرب و متخصص سازمان بنادر و با رعایت استانداردهای بین المللی تحت کلاس های موسسات رده بندی ایرانی تولید می شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی