English

هشدار عدم خرید این ماده خطرناک در کرمانشاه؛

مصرف قارچ سمی در کرمانشاه همچنان مرگ‌آفرین است

با توجه به بارش‌های اخیر و رشد انواع قارچ در زمین‌های کرمانشاه و فروش و مصرف این‌گونه گیاهی خودرو در بازار کرمانشاه، آن‌هم به‌صورت فله‌ای و بدون نظارت مسئولین بهداشتی تاکنون مرگ ۷ نفر و مسمومیت ۲۸۶ مصرف‌کننده دیگر در کرمانشاه به ثبت رسیده است.

مصرف قارچ سمی در کرمانشاه همچنان مرگ‌آفرین است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، افزایش رشد قارچ سمی خودرو امسال به دلیل وجود شرایط مساعد طبیعی منجر به افزایش میزان مصرف قاچ سمی در بین مردم شده و این امر در حال حاضر به‌عنوان یک خطر بزرگ باعث مرگ هفت نفر و مسمومیت ۲۸۶ نفر با عنوان مصرف قارچ سمی در کرمانشاه شده است.

هرساله با باریدن باران‌های بهاری و وقوع رعدوبرق، شاهد رشد قارچ در طبیعت هستیم که امسال به دلیل وجود هوای مناسب، دمای هوای سازگار با شرایط رشد قارچ‌های خودرو و رطوبت کافی و نور مناسب میزان رویش قارچ‌های خودرو سمی بسیار افزایش‌یافته است.

یکی از عواملی که باعث ازدیاد مصرف و تبعات پس‌ازآن برای مصرف‌کننده قارچ سمی شده است، فروش و عرضه فله‌ای این ماده خطرناک در سطح بازار از سوی دست‌فروشان آن‌هم به قیمت پایین است، ازآنجاکه شناسایی و تشخیص قارچ سمی نیازمند تخصص و اطلاعات خاصی است و از طرفی شروع بهار برای عامه مردم همیشه همراه با مصرف گیاهان بهاری بوده است، مصرف‌کننده از خطرات ناشی از مصرف قارچ سمی ناآگاه بوده و با خرید این ماده سمی خطر مسمومیت خانوادگی را به‌شدت بالا می‌برد.

مرگ 7 کرمانشاهی بر اثر مصرف قارچ سمی

مرگ 7 کرمانشاهی بر اثر مصرف قارچ سمی

بنا بر اعلام مرکز فوریت‌های پزشکی کرمانشاه تا ساعت 10 صبح روز گذشته، تعداد 286 نفر از استان کرمانشاه به دلیل مسمومیت ناشی از مصرف قارچ سمی به اورژانس مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 49 نفر در بخش بستری‌شده‌اند و 16 نفر از افراد مسموم شده نیز در اورژانس تحت مراقبت‌های ویژه هستند.

بر پایه این گزارش پنج نفر در استان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و 18 نفر از مراجعه‌کنندگان به دلیل مسمومیت ناشی از مصرف قارچ سمی در استان به شیراز منتقل‌شده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه