English

معاون وزیر ورزش در آیین افتتاح خانه جوان گیلان:

شبکه‌های کارآفرینی در کشور تقویت می‌شوند

معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه شبکه‌های کارآفرینی در کشور تقویت می‌شوند، گفت: در حال حاضر دو هزار سمن شبکه‌ای در کشور ایجادشده که در حوزه‌های مختلف اشتغال و کارآفرینی فعالیت می‌کنند.

شبکه‌های کارآفرینی در کشور تقویت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، محمدمهدی تندگویان عصر امروز در مراسم افتتاح خانه جوان در مجموعه یادگار امام شهر رشت اظهار کرد: امیدواریم به قول هوایی که درگذشته به جوان‌ها داده‌شده در وزارت ورزش و جوانان دنبال و به نتیجه برسد.

تندگویان با بیان اینکه شبکه‌های کارآفرینی در کشور تقویت می‌شوند افزود: در حال حاضر دو هزار سمن شبکه‌ای در کشور ایجادشده که در حوزه‌های مختلف اشتغال و کارآفرینی فعالیت می‌کنند.

وی وعده‌های داده‌شده به جوانان امیدبخش است افزود: جوانان هیچ‌گاه از برخورد مدیران تا امید نمی‌شوند و آینده‌ساز این کشور هستند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خانه جوان را از نیازهای اساسی استان برشمرد و گفت: باید احداث خانه جوان درخور جوانان گیلان علاوه در رشت در شهرستان‌های استان نیز احداث شود.

تندگویان با اشاره به مطالبات حوزه اشتغال و کارآفرینی گفت: همایش کارآفرینان کل کشور در گیلان در حال برگزاری هست که نقاط قوت آن بیش از نقاط ضعف آن است.

وی با تأکید بر اینکه حوزه جوانان وزارت ورزش باید از نابسامانی خارج شود افزود: سازمان جوانان نیازمند ساختار منسجم و سیاست‌گذاری دقیق است تا جان بگیرد.

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به آمادگی صندوق کارآفرینی امید برای ارائه تسهیلات ریالی تا مرز یک‌صد میلیون تومان به سمن‌های هنری فرهنگی و اقتصادی گفت: در گیلان صندوق حمایت از سمن‌ها آماده است و سمن‌ها می‌توانند به اداره کل مراجعه و از اعتبارات آن بهره‌مند شوند.

تندگویان با اشاره به تشکیل ستاد ساماندهی جوانان در گیلان گفت: برخی از دستگاه‌ها در جهت تعالی فعالیت‌های جوانان کارشکنی می‌کنند که با مشارکت استاندار قابل‌حل است.

وی با تأکید بر اینکه جوانان نباید عرصه خدمت را خالی کنند گفت: با مقاومت‌های صورت گرفته از سوی برخی دستگاه‌ها جوانان خوب درخشیده‌اند و منسجمانه در حال فعالیت هستند.

سرپرست اداره ورزش و جوانان استان گیلان نیز در ابتدای این مراسم با اشاره به ظرفیت جوانان در گیلان اظهار کرد: خانه جوان برای تک‌تک جوانان مردم گیلان است.

وی با بیان اینکه خانه جوان باید تسهیل گر آمپر جوانان باشد افزود: همه جوانان و خانواده‌هایشان می‌توانند از مراکز مشاوره و فرهنگی این خانه بهره‌مند شوند.

مریم بخشی با اشاره به رویکرد دولت در به‌کارگیری از ظرفیت جوانان گفت: طی سال گذشته تاکنون تلاش‌های برای توانمندسازی جوانان انجام‌شده و در تلاشیم تا برای اشتغال و کارآفرینی جوانان کام برداریم.

سرپرست اداره ورزش و جوانان استان گیلان با اشاره به برنامه‌های پیش رو ورزش و جوانان تصریح کرد: گیلان برای نخستین بار در کشور میزبان کارآفرینان برتر در کشور است که فردا اختتامیه آن در انزلی برگزار خواهد شد.

بخشی افزود: ستاد سامانده امور جوانان گیلان نیز فردا برای نخستین بار در کشور می‌شود تا مشکلات جوانان استان را کاهش دهد.

خانه‌های جوان مراکزی برای مطرح کردن ایده‌های نو جوانان، مشکلات و بررسی آن‌ها است که در تلاش‌اند تا با بهره‌گیری از ظرفیت سمن‌ها و دستگاه‌های اجرایی بین نیروهای جوان همگرایی ایجاد کرده و در راستای حال دغدغه‌های جوانان فعالیت کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی