English

فرماندار رشت:

سرانه و فضای مطالعه در رشت قابل دفاع نیست

فرماندار رشت، با بیان اینکه وضعیت کتاب و کتابخوانی در شهرستان رشت به بحران تبدیل شده است ابراز داشت: سرانه مطالعه و فضای مطالعه در این شهرستان قابل قبول و قابل دفاع نیست و باید برای رفع این بحران برنامه‌ریزی کرد.

سرانه و فضای مطالعه در رشت قابل دفاع نیست

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، سیدمحمد احمدی عصر امروز در نشست مسئولان کتابخانه‌های شهرستان رشت در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: شهرستان رشت در حوزه کتابخوانی شرایط مناسبی ندارد و باید برای بهبود این وضعیت برنامه‌ای عملیاتی تدوین شود.

فرماندار رشت خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرستان رشت از نظر سرانه عضو‌گیری در رتبه چهاردهم و از نظر شاخص زیربنا و شاخص دسترسی به منابع در رتبه شانزدهم استان گیلان قرار دارد.

احمدی با بیان اینکه وضعیت کتاب و کتابخوانی در شهرستان رشت به بحران تبدیل شده است ابراز داشت: سرانه مطالعه و فضای مطالعه در این شهرستان قابل قبول و قابل دفاع نیست و باید برای رفع این بحران برنامه‌ریزی کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت تنها پیشرفت شهرستان رشت را تعامل میان دستگاه‌ها و نهادها دانست و تصریح کرد: تقابل مجموعه‌های اداری مانعی برای پیشرفت شهرستان است.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه رفع مشکلات شهرستان رشت نیازمند مدیریت جهادی است تصریح کرد: مدیریت جهادی با شعار محقق نمی‌شود و مدیران باید به این مسئله جامه عمل بپوشانند.

احمدی با اعلام اینکه شهرستان رشت 12 نقطه آسیب‌پذیر دارد خاطرنشان کرد: من امروز از مجموعه نهاد کتابخانه‌ها مطالبه‌گر هستم که چه اقدام فرهنگی در این نقاط انجام داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه ما هنوز نمی‌دانیم در حوزه کتابخانه‌ای در چه نقطه‌ای هستیم و می‌خواهیم به چه نقطه‌ای برسیم گفت: مسئولیت مدیران شهرستان رشت فقط ساختن پل و راه نیست بلکه باید به وضعیت فرهنگی شهرستان نیز رسیدگی شود.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه حضور 4 ساعته مقام معظم رهبری در نمایشگاه کتاب نشان دهنده اهمیت موضوع کتابخوانی است عنوان داشت: مسئولان باید آستانه تحمل خود را در مقابل انتقادات بالا ببرند.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با اعلام اینکه مشکلات حوزه کتاب و کتابخوانی تا زمانی که به دغدغه تبدیل نشود حل نمی‌شود افزود: شاخص‌های شهرستان رشت در حوزه کتابخوانی مطلوب نیست.

احمدی با اشاره به اینکه تمامی مسئولان در قبال گسترش فرهنگ کتابخوانی میان مردم و جوانان مسئول هستند خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت خیران و واقفان در زمینه تجهیز و ساخت کتابخانه‌ها استفاده شود.

وی با اعلام اینکه تاکنون 2 میلیارد و 400 میلیون ریال از اعتبارات شهرستان رشت تخصیص پیدا کرده است گفت: زمینی در مسکن مهر رشت به‌طور رایگان در اختیار نهاد کتابخانه‌های استان قرار می‌گیرد تا مردم این منطقه نیز از وجود کتابخانه بهره‌مند شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه