English

بروجرد رتبه سوم بافت های فرسوده کشور را دارد

معاون استاندارلرستان وفرماندارویژه بروجرد گفت: بروجرد با دارا بودن 280 هکتاربافت فرسوده رتبه سوم کشوری را دارد.

بروجرد رتبه سوم بافت های فرسوده کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری موج، علی کورانی فر درنشست شورای مسکن بروجرد که با حضوراستاندار لرستان درسالن فرمانداری این شهرستان برگزارشد افزود: شهرهای شیراز و کرمان با 360هکتاربافت فرسوده رتبه اول و دوم را درکشوربه خود اختصاص داده اند.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون در بسیاری از بافت های فرسوده شهرهای کشور مردم زندگی می کنند اظهار کرد: ضوابط احیا بافت های فرسوده شهرستان بروجرد باید اصلاح شود.
فرماندار بروجرد اضافه کرد: مبنا واساس برنامه اجرا واحیا طرح بافت های فرسوده بروجرد مربوط به سال 85 است و الگوی جدیدی برای ساخت وسازها دراین مناطق ارائه نشده است.
کورانی فر با بیان اینکه مشارکت درحفظ اثارتاریخی این شهرستان نیازبه ردیف اعتباری ملی دارد تاکید کرد: هریک ازاین بناها یک فرصت برای جذب و توسعه صنعت گردشگری بروجرد می شود که با اعتبارات قطره چکانی نمی توان این فرصت را ایجاد کرد.
وی ازادارات مرتبط با بافت های فرسوده و بناهای تاریخی این شهرخواست تا با ارائه برنامه والگوهای جدید درراستای بازسازی واحیا بافت های فرسوده اهتمام جدی داشته باشند.
معاون استاندار لرستان خواستاراجرای طرح محور پیاده امام زاده ابوالحسن تا امام زاده جعفر (ع) بروجرد شد وگفت: این شهرستان دارای 13محله بافت فرسوده است که گروه توسعه ایرانیان آمادگی خود را برای احیا و بازسازی این محلات اعلام کرده که امید است باهمکاری استانداری لرستان بتوان با کمک این گروه در راستای احیا این بافت ها اقدام کرد.
کورانی فرهمچنین با اشاره به مشکلات مالی شهرداری بروجرد ازاستاندارلرستان خواست تا با حمایت ازشهرداری این شهردرراستای بهره برداری هرچه سریع ترازطرح های نیمه تمام این مجموعه را تا حصول نتیجه یاری کند.
وی یکی دیگر ازمشکلات موجود دراین شهر را مشکلات مربوط به مسکن مهرعنوان کرد وادامه داد: سایت مسکن مهر بروجرد ازمیدان لولو تا مسکن مهردراختیارهیچ ارگانی نیست و 16هزار ساکن این سایت با مشکلات عدیده ای ازجمله عدم وجود فضای سبز، جمع آوری به موقع زباله، سرویس اتوبوسرانی، و دیگر مشکلات روبرو هستند و تعاونی ها نیز منجر به بروز مشکلاتی دراین منطقه شده اند.
رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی بروجرد افزود: درشهرستان بروجرد 33بنای تاریخی ثبت شده وجود دارد و تاکنون 50 بنای تاریخی دیگرنیز شناسایی شده است.
حجت اله یاراحمدی با اشاره به وجود 280 هکتاربافت فرسوده دراین شهرستان بیان کرد: دراین بافت ها83 بنای شاخص وجود دارد وبرای احیا بافت های فرسوده هیات راهبردی نیازاست.
مدیر کل اداره استاندارد لرستان با اشاره به اینکه استاندارد سازی آسانسورهای مسکن مهر بروجرد یک ضرورت جدی است گفت: از مجموع 250 آسانسورنصب شده در مسکن مهر بروجرد 24 مورد آنها استاندارد می باشند.
مرضیه قنبریان افزود:70 مورد بازدید از آسانسورهای مسکن مهر بروجرد صورت گرفت که همه آنها دارای نقص ایمنی بودند که این نواقص باید ازسوی شرکت های نصب شده به زودی برطرف شود.
دراین جلسه مقرر شد تا 120 واحد مسکن مهر بروجرد که دارای مشکل قضایی هستند به زودی تعیین تکلیف شده وفرماندار بروجرد موضوع را درشورای تامین بررسی کند ومابقی واحدها که یک هزارو 86 مورد می باشند تا پایان آبان ماه تکمیل وتحویل متقاضیان داده شوند.
همچنین دراین جلسه مقرر شد 60 تن قیر به شهرداری بروجرد تحویل داده تا کار آسفالت خیابان های مسکن مهربروجرد انجام شود.
شهردار بروجرد گفت: در سال 85 به دلیل وقوع زلزله وتخریب بافت های فرسوده ساخت و سازها واحداث بنا در این مناطق افزایش یافت.
غلام عباس یاراحمدی گفت: در سال 95 تنها 2پروانه ساخت وسازدربافتهای فرسوده شهربروجرد صادر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه