English

استاندار گیلان بیان کرد:

هیچ مانعی برای اشتغال زایی در استان وجود ندارد

استاندار گیلان، با بیان اینکه هیچ مانعی برای اشتغال زایی در استان وجود ندارد افزود: اگر با نگاهی مدبرانه به موضوعات نگاه کنیم با اندکی انعطاف و خلاقیت می توان درآمد زایی ایجاد نمود.

هیچ مانعی برای اشتغال زایی در استان وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان،  مصطفی سالاری در جلسه رفع موانع تولید و کارگروه اشتغال بندر انزلی با اشاره به پتانسیل های ممتاز بندر انزلی در حوزه اقتصادی پیشینه مردمان این دیار را تجارت خواند و گفت: گردشگری نیز در این شهرستان رونق خوبی دارد که سواحل خزر و تالاب انزلی از عمده دلایل آن است.

استاندار گیلان با بیان اینکه درصورت ایجاد زیر ساخت های حوزه گردشگری آبی، سرانه اشتغال و  درآمد این منطقه با هیچ استانی قابل قیاس نیست تصریح کرد: هم اکنون طرح توسعه بندری انزلی ظرفیت ایجاد اشتغال برای 500 نفر را دارد و انتظار می رود فرماندار این شهرستان با برنامه ریزی دقیق ایجاد اشتغال برای بومیان این منطقه را میسر سازد.

یکی از مشکلات بندرانزلی احیای تالاب است

نماینده عالی دولت در گیلان بیان داشت: یکی از مشکلات بندرانزلی احیای تالاب است که با ایجاد اشتغال برای بومیان و ساکنان اطراف آن می توان برای احیای تالاب گام های ارزشمندی برداشت.

سالاری چالش های اقتصادی و اجتماعی ریشه را نشات گرفته از بیکاری خواند و با بیان این مطلب که ایجاد اشتغال امید و نشاط را در جامعه حاکم می کند،از پرداخت تسهیلات بدون کارمزد برای صاحبان طرح های سازه های شناور و ساحلی خبر داد.

هیچ مانعی برای اشتغال زایی در استان وجود ندارد

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه هیچ مانعی برای اشتغال زایی در استان وجود ندارد افزود: اگر با نگاهی مدبرانه به موضوعات نگاه کنیم با اندکی انعطاف و خلاقیت می توان درآمد زایی ایجاد نمود.

این مسئول تاکید نمود: باید همه برای فراهم نمودن زمینه اشتغال جوانان راهگشا باشیم تا رشد پایداری را در استان شاهد باشیم .

وی گوش سپردن به مشکلات مردم و از نزدیک با آنها مواجه شدن را رویکری اثرگذار خواند و بیان داشت: هم افزایی مردم با مسئولان نقش مهمی در اجرای هرچه بهتر طرح های اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی و ... دارد.

جلسه رفع موانع تولید

سالاری خاطرنشان کرد: در سال حمایت از کالای ایرانی هدفی مهم تر از تلاش برای رونق اقتصادی و کمک به اشتغال زایی نداریم.

دستگاه ها نباید به حوزه تحت نظارت خود به صورت بخشی نگاه کنند

وی با بیان اینکه دستگاه ها نباید به حوزه تحت نظارت خود به صورت بخشی نگاه کنند افزود: واگذاری زمین های منابع طبیعی به کارکنان و یا به سایر بخش های دولتی برای استفاده با کاربری مسکونی در تعارض با قانون و تخلف است.

این مسئول تصریح کرد: اگر زمینه رونق و توسعه را فراهم نماییم اثر بخشی بیشتری را در خدمت به مردم شاهد خواهیم بود.

سالاری با بیان اینکه پذیرش درخواست هایی که موجب اشتغال پایدار شود در اولویت فعالیت های امسال است گفت: اولویت ما این است که حتی اعتبارات عمرانی را در سالجاری صرف زیرساخت هایی نماییم که در شهرها و روستاها ایجاد اشتغال نماید.

وی افزود: انتظار می رود اتاق بازرگانی در حوزه تجارت منسجم تر حرکت کند و در سایه تعاملات در رفع موانع کوشا باشد.

سالاری همچنین به موضوع حریم تالاب انزلی اشاره و اظهار کرد:باید براساس کنوانسیون رامسر مرز ابی و حریم دقیق تالاب مشخص شود و اراضی ان نیز به صورت فصلی به کشاورزان  واگذار گردد.

منطقه آزاد انزلی ظرفیت مطلوبی برای توسعه اقتصادی استان

سالاری در ادامه منطقه آزاد را انزلی ظرفیت مطلوبی برای توسعه اقتصادی استان خواند و با اشاره به تعامل بسیار خوب مدیران منطقه ازاد برای جلب رضایت مردم از مدیران خواست تا در کار منطقه ازاد دخالت نکنند و تنها در برخی موارد که باید روابط مردم با منطقه ازاد را تسهیل کنند ورود نمایند.

استاندار گیلان  با تاکید بر لزوم حفظ اراضی ملی بیان داشت: مالکیت زمین ملی نباید به کسی منتقل شود بلکه تنها به عنوان بهره برداری قابل واگذاری است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی