English

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد:

حمایت دولت از بوم گردی/تسهیل شرایط تبدیل واحدهای واجد شرایط مسکونی روستایی به بوم گردی

معاون رئیس جمهوری توجه به بوم گردی برای انتقال فرهنگ و آیین معنوی را از الزامات عنوان و تاکید کرد: باید شرایط را برای تبدیل واحدهای واجد شرایط مسکونی روستایی به بوم گردی در جهت اسکان میهمانان و مسافران تسهیل کنیم.

حمایت دولت از بوم گردی/تسهیل شرایط  تبدیل واحدهای واجد شرایط مسکونی روستایی به بوم گردی

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، محمدباقر نوبخت عصر امروز در حاشیه بازدید از موزه میراث روستایی گیلان در منطقه سراوان رشت با اشاره به لزوم توجه ویژه به بوم گردی درجهت معرفی فرهنگ، آیین و میراث ماندگار گذشتگان به نسل حاضر افزود: باید شرایط به گونه ای فراهم شود تا گردشگران و میهمانان داخلی و خارجی با سنت ها، آداب و رسوم و فرهنگ اصیل ایرانی آشنا شوند.

معاون رئیس جمهوری توجه به بوم گردی برای انتقال فرهنگ و آیین معنوی را از الزامات عنوان و تاکید کرد: باید شرایط را برای تبدیل واحدهای واجد شرایط مسکونی روستایی به بوم گردی در جهت اسکان میهمانان و مسافران تسهیل کنیم.

وی با بیان اینکه واحدهای مسکونی روستایی برای تبدیل به بوم گردی در اولویت پرداخت تسهیلات هستند، گفت: اینگونه اسکان مسافر در خانه های بوم گردی علاوه بر درآمدزایی برای روستاییان، حاوی انتقال پیام و انتقال فرهنگ به مسافران است و به همین جهت دولت به این مسئله توجهی ویژه دارد.

تسهیل در پرداخت تسهیلات به متقاضیان واحدهای بوم گردی

تسهیل در پرداخت تسهیلات به متقاضیان واحدهای بوم گردی

نوبخت با تاکید بر اینکه تمهیدات لازم برای تسهیل در پرداخت تسهیلات به متقاضیان واحدهای بوم گردی فراهم شده، افزود: با توجه به اینکه سازمان برنامه و بودجه وظیفه نظارت بر پرداخت تسهیلات را برعهده دارد، در صورت ارائه هرگونه گزارش مبنی بر عدم همکاری بانک ها، این سازمان وارد عمل شده و شرایط تسهیل پرداخت مبالغ را تا حصول نتیجه لازم فراهم می سازد.

وی با اشاره به وجود انگیزه لازم بین بانک ها برای پرداخت تسهیلات به واحدهای بوم گردی به دلیل حمایت دولت از این طرح افزود: توصیه می کنم کسانی که خانه های روستایی دارند ولی هنوز اقدام نکرده اند، با انگیزه مشارکت در انتقال فرهنگ و همچنین مباحث اقتصادی واحدهای بوم گردی به عنوان واحدهای اقتصادی درآمدزا برای روستاییان و خانوارها وارد عمل شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا همچنین با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه ساختمان موزه مشاهیر استان امروز افتتاح شد. این ساختمان در زمینی به مساحت 365 متر مربع در سه طبقه و با اعتباری بالغ بر شش میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

موزه میراث روستایی گیلان اولین موزه میراث روستایی کشور است که در پارک جنگلی سراوان رشت واقع و زندگی روستایی یکصد سال گذشته مردمان این سرزمین در آن احیاء شده و با ٣٦ سازه، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

همچنین مراسم تجلیل از استادان دانشگاه پیام نور استان گیلان امروز با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در رشت برگزار شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه