English

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی:

۱۰۸ پروژه برای اجرا طی چهار سال آینده در تبریز۲۰۱۸ برنامه‌ریزی شده است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی کفت: ۱۰۸ پروژه برای اجرا طی چهار سال آینده در تبریز۲۰۱۸ برنامه‌ریزی شده است و شهر جهانی فرش دستباف، شهر خلاق صنایع دستی و پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ سه عنوان جهانی شهر تبریز است.

۱۰۸ پروژه برای اجرا طی چهار سال آینده در تبریز۲۰۱۸ برنامه‌ریزی شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج در تبریز، مرتضی آبدار در نشست خبری طی سخنانی اظهار داشت:۱۶۳ رویداد توسط ۲۲ دستگاه اجرایی طی تبریز ۲۰۱۸ اجرا می‌شودو ۱۰۸ پروژه برای اجرا طی چهار سال آینده نیز پیش بینی شده است.

ظرفیت هتل‌های استان افزایش می‌یابد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی  در ادامه تصریح کرد: ظرفیت‌ هتل‌های استان تا پایان دولت دوازدهم به ۱۳ هزار و ۱۰۰ تخت افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: هدف از انتخاب یک شهر به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام، افزایش روابط اجتماعی و فرهنگی میان کشورها و امکان معرفی شهر در سطح جهانی است و همه جای تبریز را باید در ویترین معرفی قرار دهیم.

وی با تاکید بر این‌که تبریز ۲۰۱۸ نقطه آغازینی برای شهر تبریز است و باید برنامه‌ها را بعد از ۲۰۱۸ نیز ادامه دهیم تا صنعت گردشگری را تقویت کنیم، اظهار کرد: در شهر گردشگری باید زمان فعالیت اصناف شبانه روزی باشد، از این رو طی هماهنگی‌ها از مجموع ۵۷ صنف، محدودیت زمان کار ۲۳ مورد برداشته و ابلاغ شده است.

مرتضی آبدار

وی با اشاره به اجرای موسیقی سنتی در هتل‌ها و رستوران‌های بین‌راهی و سنتی، بیان کرد: این اقدام در ۱۱ هتل و رستوران انجام شده و پیگیریم تا انجام شود.

آبدار با بیان اینکه در راستای تبریز ۲۰۱۸ تعداد ۵۳ مجوز هتل صادر شده که ۳۲ مورد آن در حال ساخت بوده و همچنین موافقت اصولی ۲۱ هتل نیز صادر شده و ۷ هتل با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است، افزود: از ابتدای انقلاب تا آغاز رویداد تبریز ۲۰۱۸ صرفا ۷۴۰۰ تخت در استان وجود داشت که این میزان از زمان آغاز رویداد تبریز ۲۰۱۸ تا پایان دولت دوازدهم به ۱۳ هزار و ۱۰۰ تخت افزایش می‌یابد.

آبدار با بیان این‌که بازار سرپوشیده تبریز، مسجد کبود، کلیسای سنت‌اسپانوس ثبت جهانی شده است، افزود: در تلاشیم که کندوان را نیز طی سال بعد ثبت جهانی کنیم.

وی برگزاری تور فرهنگی برای بیش از ۱۲ رسانه‌ی خارجی که از تبریز بازدید کرده و پوشش خبری دادند را از جمله دیگر برنامه‌ها در راستای معرفی شهر تبریز دانست و افزود: در رویداد تبریز ۲۰۱۸ مسئولیت کمیته تبلیغات و روابط بین‌الملل بر عهده‌ی شهرداری تبریز است. 

وی به فعالیت‌های کاروان‌ شب‌های تبریزاشاره کرد و گفت: معتقدیم در کنار معرفی شهر تبریز در داخل کشور، باید در جهت بسترسازی برای گردشگران خارجی نیز تلاش کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به نقش ۷۰ درصدی بخش خصوصی و مردم در رویداد تبریز ۲۰۱۸، بیان کرد: طی بازدیدهای گروه بازرسی، سطح کیفیت غذاهای آذربایجان بسیار بالا بوده و ما نیز بحث گردشگری غذا در تبریز ۲۰۱۸ را پیگیری می‌کنیم. طی سال‌جاری نیز برای اولین‌بار ۴۰ درصد رشد در توزیع نقشه و کالای تبلیغاتی داریم.

وی به ارائه‌ی راهنمای هوشمند به گردشگران گفت: کتاب هوشمند به همراه قلم نیز در حال چاپ است که تاریخ تبریز را به صورت هوشمندانه برای گردشگران خارجی توضیح می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان این‌که برنامه‌ریزی اساسی در راستای میزبانی تبریز ۲۰۱۸ باعث شد تا کل استان را در این رویداد سهیم کنیم، افزود: در رویداد تبریز ۲۰۱۸ پنج کریدور گردشگری تعریف کرده‌ و ۲۱ شهرستان را مرتبط کردیم.

وی با بیان این‌که پیش از رویداد تبریز ۲۰۱۸ ماندگاری گردشگر در تبریز برابر با 1.7 بود، گفت: این میزان اکنون به 4.3 رسیده است.

وی با اشاره به آموزش زبان انگلیسی به تاکسیرانان نیز افزود: برای اولین‌بار شهرداری تبریز آموزش زبان انگلیسی را در بخش تاکسیرانی انجام داد و یک دوره آموزشی نیز برای اتوبوس‌رانان ارائه شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به افتتاح موزه‌ی صدا توسط بخش خصوصی نیز گفت: ایجاد موزه خودروهای کلاسیک نیز در مراحل انجام است.

وی با اشاره به جایگاه ویژه‌ی بوم‌گردی در تبریز ۲۰۱۸ افزود: حدود ۲۶ مجوز بوم‌گردی در روستاها صادر شده و در شهرستان اسکو نیز ۲۱ مجور صادر شده که ۱۵ مورد آن فعال است؛ در حوزه‌ی بوم‌گردی عشایر نیز فعالیت‌هایی در حال انجام است و همچنین ۱۸ چادر بخش خصوصی نیز در دست اقدام است تا در اماکن مختلف برپا شود.

امام جمعه فرهیخته  نسبت به بنای تاریخی ارک ارزش فراوانی قایل است

آبدار در رابطه با ارک تبریز،  با بیان این‌که  امام جمعه فرهیخته  نسبت به بنای تاریخی ارک ارزش فراوانی قایل است، افزود: در راستای محوطه‌سازی این بنای تاریخی توافق کرده‌ایم و نورپردازی در حال اتمام بوده و همچنین ایجاد آسانسور شیشه‌ای در کنار این بنا نیز در حال بررسی است تا گردشگران از بالای ارک نیز بازدید کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در مورد مقبره‌ی دو کمال نیز افزود: دانشگاه علمی کاربردی از این مکان جابه‌جا می‌شود و هماهنگی‌های لازم در حال انجام است تا این مکان را در قالب «پارک موزه» در اختیار عموم مردم قرار دهیم. 

وی در رابطه با خدمات سفر برای گردشگران در ایام مبارک رمضان نیز افزود: در ماه رمضان نیز تعدادی رستوران و هتل خدمات ارائه خواهند داد و همچنین رستوران‌های بین راهی در خدمت گردشگران خواهد بود.

آبدار  در خاتمه تاکید کرد: سفره‌ها و جشن‌های رمضان نیز طی این ماه مبارک در مراکز تاریخی و اقامتی برگزار می‌شود.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه