English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

سطح ۳۵۰۰ هکتار از باغات استان تحت پوشش بیمه قرار گرفته است/۱۷ استان برای سرمازدگی دچار خسارت شده اند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار داشت:سطح ۳۵۰۰ هکتار از باغات استان تحت پوشش بیمه قرار گرفته است و در حال حاضر باتوجه به متغیر بودن مقدارخسارت ، در حال حاضر بیش از از ۳۰۰ میلیاردتومان خسارت به باغات و زراعت استان وارد شده است.

سطح ۳۵۰۰ هکتار از باغات استان تحت پوشش بیمه قرار گرفته است/۱۷ استان برای  سرمازدگی  دچار خسارت شده اند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان؛محمد خالد جعفری اظهار کرد:سطح ۳۵۰۰ هکتار از باغات استان تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

وی همچنین افزود:به دلیل بارندگی ها و تغذیه به موقع خسارت سرمازدگی مزارع گندم تاحدودی جبران می شود.

جعفری گفت:همزمان با بارندگی های سال جاری  استفاده از کودهای تغذیه و محلول پاشی مزارع از افزایش خسارت های سرمازدگی جلوگیری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت:با حضور در مزارع و باغات خسارت دیده میزان خسارات ناشی از سرمازدگی و تگرگ بررسی و در حال حاضربراورد این خسارات به ۳۰۰میلیارد تومان رسیده است.

به گفته وی مقدار خسارت عنوان شده متغیر است با اقدامات انجام شده و سپری شدن دوره بارش ها مقدار خسارت ها مشخص می شود.

جعفری تاکید کرد:۱۷ استان برای  سرمازدگی  دچار خسارت شده اند  اما در بحث خسارت ناشی از تگرگ تعداد محدودی از استان ها دچار خسارت شده اند.

وی در ادامه با اشاره به بروز خسارت  تعدادی از محصولات باغی، اذعان کرد: سرمازدگی در بعضی از محصولات مانند گردو ،زردآلو ،توت فرنگی اوانگور بیشتر است.

نامبرده یادآورشد: در راستای پرداخت به موقع غرامت سال گذشته باغداران و سالجاری که محصولات خود را بیمه کرده اند با تاکید استاندارکردستان به ستاد بحران، بیمه  کشاورزی تلاش می شود پرداخت ها در کمترین زمان ممکن انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطرنشان کرد:در راستای کمک به  کشاورزان خسارت دیده، با توجه به مصوبات قانونی استمهال  تسهیلات به مدت  ۳سال پیگیری انجام خواهد شد.

جعفری همچنین از پرداخت تسهیلات کم بهره به  خسارت دیدگان در سال جاری خبر داد و گفت: برای کمک به خسارت دیدگان و به منظور استمرار تولید تسهیلات کم بهره به  بهره برداران پرداخت می شود.

وی انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارات سرمازدگی و تگرگ را به عنوان یک اولویت در حال پیگیری عنوان کرد و اظهار داشت:ایجاد ایستگاههای هواشناسی برای هشدارهای هوا شناسی در مناطق حساس،  ترویج اقدامات پیشگیرانه برای سرمازدگی و تگرگ از برنامه های در دست اجرا می باشد.

به گفته جعفری : یکی از علت های عدم تمایل کشاورزان به بیمه  وجود باغات در قطعات کوچک است در حال حاضر ۴۱ هزار هکتار باغ در استان به صورت قطعات کوچک وجود دارد که با  توجه به  زیرساخت های موجود در استان  تلاش براین است از محل آبهای مرزی، باغات در قطعات بزرگ ایجاد و محصولات باغی به سمت تجاری سازی سوق داده شوند.

وی تصریح کرد:سطح ۳۵۰۰ هکتار از باغات استان تحت پوشش بیمه قرار گرفته است و در حال حاضر باتوجه به متغیر بودن  مقدارخسارت ، در حال حاضر بیش از  از ۳۰۰ میلیاردتومان خسارت به باغات و زراعت استان وارد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در ادامه از آمادگی جهاد کشاورزی استان برای مبارزه با آفت زنگ زرد خبر داد و افزود: با توجه به بارش باران و خطر احتمالی بروز زنگ زردگندم تاکنون هیچ موردی گزارش نشده است و آمادگی های لازم در راستای مبارزه با زنگ زرد وجود دارد.

گفته می شود در بحث مبارزه با سن گندم تاکنون بنا بر گزارش کارشناسان از بروز این آفت در بخشی از کامیاران با این آفت  مبارزه شده است و آمادگی کامل کشاورزان در استان برای مبارزه با سن گندم وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اظهار کرد:کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی استان در ایام تعطیلات نورزی هم با حضور در مزارع برای کنترل و نظارت بر مزارع کشاورزی فعالیت مستمر داشته و برای تغذیه به موقع مزارع اقدامات لازم را انجام دادند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه