English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

تقویت مراکز جهاد کشاورزی از سیاستهای اصولی وزارتخانه است

خالدجعفری گفت: تقویت مراکز جهاد کشاورزی از سیاستهای اصولی وزارت جهاد کشاورزی است.

تقویت مراکز جهاد کشاورزی از سیاستهای اصولی وزارتخانه است

به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج، خالد جعفری اظهار کرد: باید اهمیت بیشتری به تقویت مراکز جهاد کشاورزی داده شود چرا که اساس استقرا این مراکز قبلا بر پایه عمران وآبادانی بود ولی هم اکنون اهداف به سمت تولید وتوانمند شدن روستائیان تغییر پیدا کرده، از اینرو باید اهمیت بیشتری به تقویت مراکز جهاد کشاورزی صورت داده شود.

وی با تاکید بر اینکه مطالعه برروی مراکز و وضعیت کلی و زیر ساختهای آن مورد بررسی قرار گیرد، افزود: با توجه به وضعیت فعلی، با بازنگری بر روی مراکز، کارایی و بهره وری آنها مشخص شده و تعداد مراکز مورد نیاز پیش بینی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: با تعامل ترویج با سایر قسمت ها سند راهبردی مراکز باید تهیه شود، و بررسیهای لازم با وجود شرایط و امکانات و پیشرفتها و تغییرات جدید سیاستگذاری در خصوص جانمایی و استقرار کارشناسان در مراکز صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه 378 نفر دراین مراکز مشغول خدمت رسانی به بهره برداران بخش کشاورزی هستند افزود: باید با تامین هزینه های جاری این مراکز و برنامه ریزی مناسب، بتوانیم حداکثر استفاده را از سرمایه های مادی و نیروی انسانی متخصص در جهت پیشرفت بخش ببریم.

جعفری با بیان اینکه امروزه نیازهای کشاورزان تغییر کرده یادآور شد: باید امکانات متناسب با نیاز کشاورزان به منظور اطلاع رسانی و توانمند شدن بهره برداران بخش در مراکز قرار داده شود و باید در مطالعه و بازنگری آنها مدیریت دانش که شامل مراحل خلق دانش، ذخیره، بازیابی، اشاعه و کاربرد دانش می باشد در این مراکز نهادینه شود .

مراکز جهاد کشاورزی مکانی برای حل مشکلات کشاورزان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی به بهره برداران در کلیه مراحل باید در زمان مناسب و با شیوه های تاثیر گذار صورت پذیرد اظهار داشت:. باید مراکز جهاد کشاورزی مشکلات کشاورزان و روستائیان را شناسایی وبه بهترین وجه ممکن در بررسی وحل آنها اقدام کنند.

وی اضافه کرد: نیروهای کارشناس و پرسنلی مراکز کشاورزی باید تقویت شوند و با توجه به مقدار اراضی وتعداد دام و پراکنش مناسبی که داریم باید مراکز جهاد کشاورزی را چه از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری مجهز وتقویت کنیم.

مراکز خدمات کشاورزی

جعفری با بیان اینکه کارشناسان باید در پهنه، همانند یک پزشک عمومی عمل کنند خاطر نشان کرد: برای گسترش مراکز خدمات کشاورزی نیاز به تعداد کارشناس بیشتر در سطح  روستا ها هستیم و باید کارشناسان تخصصی مورد نظر در مراکز حضور داشته و جواب گوی بهره برداران بخش کشاورزی باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان افزود:کارشناسان متخصص میتوانند در رفع مشکلات کشاورزان موثر باشند و به منظور مهارت افزایی کارشناسان بایستی تمامی کارشناسانی که جذب سازمان می شوند حتما در مراکز به کارگیری شوند و از آنها انتظار می رود که با کیفیت وکمیت مورد نظر سازمان خدمات مناسبی را ارائه دهند و تقویت مراکز جهاد کشاورزی که از سیاستهای اصولی وزارتخانه است را حتما مورد توجه و در دستور کار خود قرار دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه