English

در ۸۵ بقعه متبرکه استان خراسان رضوی ؛

جشن میلاد امام زمان (عج) برگزار می شود

مراسم جشن میلاد امام زمان(عج) شب و روز شام ولادت در 85 بقعه متبرکه خراسان رضوی برگزار می شود .

جشن میلاد امام زمان (عج)  برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد،حجت الاسلام جمال ایزدی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از برگزاری جشن میلاد امام زمان(عج) در 85 بقعه متبرکه خراسان رضوی خبر داد.

حجت الاسلام جمال ایزدی ضمن تبریک ولادت امام زمان (عج) بیان کرد: امسال نیز مطابق سنوات گذشته برنامه‌های مختلفی به این مناسبت در بقاع شاخص استان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی های انجام شده جشن میلاد حضرت ولی عصر(عج) در بقاع متبرکه استان خراسان رضوی در شب و روز ولادت برگزار می شود، گفت: طبق برنامه، امسال 85  بقعه متبرکه استان میزبان جشن‌های نیمه شعبان خواهند بود.

وی با بیان اینکه برنامه های متنوعی در این ایام در نظر گرفته شده است؛ گفت: اجتماع بزرگ منتظران در 15 بقعه شاخص استان و برپایی نماز جماعت در شب و روز میلاد از جمله این برنامه ها می باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه طبق برنامه آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه آذین‌بندی شدند، تصریح کرد: 1800 پرچم و 10 هزار متر ریسه در محلات شهر مشهد، بقاع متبرکه و مساجد جهت تبلیغات محیطی و آذین بندی مناسب با ایام جشن نیمه شعبان توزیع و نصب شد.

وی ادامه داد: تهیه هدایای فرهنگی ویژه نیمه شعبان، برگزاری نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی با موضوع آثار مهدویت در جوار آستان مقدس امام زادگان از دیگر برنامه های فرهنگی این ایام است.

وی از اجرای مراسم احیای نیمه شعبان در بقاع متبرکه، برپایی ایستگاه صلواتی در بقاع متبرکه به همراه پذیرایی شربت و شیرینی، قرائت دعای ندبه با دعوت از مداحان برجسته کشوری و اجرای مسابقه بزرگ منتظران ظهور در بقاع متبرکه خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این برنامه ها ایجاد فضای معنوی برای زائران و مجاوران بقاع متبرکه استان است.

این مسئول با تاکید بر اینکه مراسم‌های نیمه شعبان صرفا جشن میلاد نیست، افزود: در کنار این برنامه ها، مراسم سخنرانی و قرائت دعای ندبه با دعوت از مداحان برجسته کشوری برگزار می شود.

حجت الاسلام ایزدی تصریح کرد: به همین مناسبت نیز مسابقه بزرگ منتظران ظهور در بقاع متبرکه برگزار می شود و به 14 نفر از برندگان کمک هزینه سفر به عتبات عالیات اهدا خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه