English

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی گیلان اعلام کرد؛

جذب ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات صنایع دستی در گیلان/لزوم پژوهش در کنار تولیدات هنری و سنتی

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از جذب 50 میلیارد ریال تسهیلات صنایع دستی در بخش اشتغال خانگی و پشتیبانی درسال 96خبر داد.

جذب 50 میلیارد ریال تسهیلات صنایع دستی در گیلان/لزوم پژوهش در کنار تولیدات هنری و سنتی

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، سلمان شاه محمدی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه صنایع دستی طی سال گذشته، بر مقوله آموزش و پژوهش تاکید کرد و اظهار داشت: در سال96 موضوع آموزش صنایع دستی به ویژه در روستاهای هدف گردشگری، مناطق کمتر توسعه یافته، زندانها و در بین عشایر استان مورد تمرکز قرار گرفت و نتایج خوبی را به دنبال داشت.

لزوم پژوهش در کنار تولیدات هنری و سنتی

وی با بیان تاکید بر لزوم پژوهش در کنار تولیدات هنری و سنتی،به برگزاری چند جشنواره با هدف رقابت افزایی در حوزه تولید محصولات با کیفیت اشاره کرد و تصریح کرد: کاربردی سازی تولیدات سنتی و توجه به سلایق مصرف کنندگان افزایش فروش و توسعه روند تولید را به دنبال دارد.

صنایع دستی

شاه محمدی به سهم تسهیلات تعریف شده صنایع دستی گیلان در سال گذشته اشاره نمود و افزود: سهم مذکور 67 میلیارد و 500 میلیون ریال در بخش اشتغال خانگی و پشتیبانی بوده که این رقم برای یک هزار و 137 طرح صنایع دستی و هنرهای سنتی تعریف شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 50 میلیارد ریال از اعتبارات مصوب صنایع دستی استان جذب شده و مابقی تسهیلات تعریف شده تا پایان فصل بهار تخصیص می یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه