English

طی هفته گذشته انجام شد،

کشف و ضبط ۱۲۰۰ کیلوگرم گوشت ناسالم در کرمانشاه

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه از کشف و ضبط ۱۲۰۰ کیلوگرم انواع گوشت ناسالم از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شهرستان کرمانشاه طی یک هفته اخیر خبر داد.

کشف و ضبط ۱۲۰۰ کیلوگرم گوشت ناسالم در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، دکتر صیاد غلامی با اشاره به نظارت‌های مستمر بهداشتی بر مراکز فرآوری و عرضه فرآورده‌های خام دامی جهت عدم توزیع گوشت ناسالم در سطح شهر، ابراز داشت: طی بازدیدهای هفته اخیر موفق به کشف ۱۲۰۰ کیلوگرم گوشت ناسالم شدیم که با حکم قضایی به شیوه بهداشتی امحاء شد.

وی از دستگیری یک فرد متخلف در این رابطه هم یادکرد و افزود: یک مورد نیز ارجاع پرونده به دستگاه قضایی داشتیم.

وی مقابله با بیماری‌های استراتژیک دامی و نظارت بر بهداشت عمومی را دو وظیفه اصلی دامپزشکی برشمرد و عنوان کرد: در بخش نظارت که به‌صورت مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است هیچ‌گونه اغماضی نداریم و با هرگونه تخلف به‌شدت برخورد خواهد شد.

تهیه گوشت‌های ارزان‌قیمت خطرآفرین است

تهیه گوشت‌های ارزان‌قیمت خطرآفرین است

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه بیان کرد: هرگونه عرضه گوشت ناسالم و خارج از چرخه کشتارگاه مشمول برخوردهای سخت دامپزشکی و تشکیل پرونده قضایی خواهد شد.

دکتر غلامی یادآوری کرد: گوشت‌هایی که خارج از شبکه عرضه می‌شود ممکن است بهای پایین‌تری داشته باشد اما تهدید جدی برای سلامت مردم محسوب می‌شود زیرا امکان هیچ‌گونه نظارت بهداشتی و شرعی بر این گوشت‌ها وجود ندارد.

وی با اشاره به نزدیک شدن فصل گرما و افزایش خطر بیماری‌هایی مانند تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، خاطرنشان کرد: مردم حتماً باید گوشت موردنیاز خود را از مراکز معتبر و تحت نظر دامپزشکی تهیه کنند.

به گفته این مسئول، مردم باید توجه کنند گوشت قرمز حتماً مهر دامپزشکی داشته باشد و گوشت مرغ نیز دربسته بندی با تاریخ‌مصرف مشخص عرضه شود.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه بابیان اینکه عرضه گوشت از پیش چرخ شده تخلف است، گفت: گوشت باید حتماً در حضور مشتری چرخ شود.

دکتر غلامی بابیان اینکه دامپزشکی نیز در تمام ساعات شبانه‌روز تلاش می‌کند امنیت غذایی را برای مردم تأمین کند و به‌شدت باعرضه کنندگان گوشت ناسالم برخورد می‌نماید، تصریح کرد: شهروندان هم می‌توانند هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت را با تلفن ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با دامپزشکی در میان بگذارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه