English

اعلام آمادگی صدا و سیمای مرکز کردستان جهت حمایت از زندانیان جرائم غیرعمد

دردیدار مدیران کل زندانها وصداوسیمای مرکز کردستان با مطرح شدن وضعیت زندانیان جرائم غیرعمد،صداوسیمای مرکز کردستان در راستای حمایت ازاین افراداعلام آمادگی نمود.

اعلام آمادگی صدا و سیمای مرکز کردستان جهت حمایت از زندانیان جرائم غیرعمد

به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج کردستان؛صداوسیمای مرکزکردستان جهت حمایت از زندانیان جرائم غیرعمد آمادگی خود را اعلام نمود.

اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندانهای کردستان با ابوالقاسم امان الهی مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان دیدار نمود که در این جلسه طرفین به بحث و تبادل نظر پیرامون آسیب های اجتماعی و راهکارهای به حداقل رساندن این آسیب ها در جامعه از طریق برنامه ها و فعالیت های فرهنگی پرداختند.

اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندانهای کردستان و نائب رئیس هیأت امنای ستاد دیه استان در این دیدار، ناآگاهی نسبت به قوانین و مقررات را یکی از عمده دلایل گسترش آسیب ها در جامعه دانست و در این باره گفت: بسیاری از افرادی که در زندانهای استان تحمل حبس می نمایند، کسانی هستند که به دلیل جهل نسبت به قانون و ناآگاهی از عواقب کاری که انجام می دهند مرتکب فعلی شده اند که قانونگذار آن را جرم دانسته و برای آن مجازات در نظر گرفته است که از آن جمله می توان به بدهکاران مالی، افراد ناتوان از پرداخت مهریه و نفقه، تصادف و حوادث کارگاهی و ... که بیش از حدود 300 نفر از جمعیت زندانیان استان را تشکیل می دهند اشاره نمود.

آمار زندانیان جرائم غیرعمد کردستان

مدیرکل زندانهای کردستان از افزایش 26 درصدی آزادی زندانیان جرائم غیرعمد  در سال 96 نسبت به سال 95 از طریق ستاد مردمی دیه در استان خبر داد و بیان داشت: در سال گذشته 277 زندانی جرائم غیرعمد از طریق ستاد دیه از زندان آزاد شدند که از این تعداد 268 نفر مرد و 9 نفر نیز زن بودند.

نائب رئیس هیأت امنای ستاد دیه کردستان با تاکید بر این موضوع که بدهکاران مالی بیشترین جمعیت زندانیان جرائم غیرعمد استان را تشکیل می دهند گفت: در حال حاضر زندانیان جرائم غیرعمد استان را به ترتیب جمعیت آنان بدهکاران مالی با 76درصد، مهریه 18درصد، تصادف و حوادث کارگاهی 5درصد و نفقه 1درصد تشکیل می دهند.

صداوسیمای مرکز کردستان

امان الهی مدیرکل صداو سیمای مرکز کردستان نیز ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات ستاد دیه استان به جهت ارائه خدمات به زندانیان جرائم غیرعمد این قشر آسیب پذیر جامعه گفت: رسانه ملی تاثیر بسزایی در فرهنگ سازی بیش از پیش امور خیرخواهانه و خداپسندانه در جامعه دارد و امیدواریم در سال 97 و در برنامه هایی که از صدا وسیمای مرکز استان پخش می گردد با جلب کمک های مردمی بتوانیم زندانیان جرائم غیرعمد استان را بیش از پیش مورد حمایت قرار دهیم.

امان الهی در پایان سخنان خود با اشاره به آیه 32 از سوره مائده که می فرماید « وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا» اظهار داشت: از آنجائیکه زندانبانان، کار دشوار اصلاح و تربیت و بازاجتماعی نمودن زندانیان را عهده دار می باشند لذا در حقیقت این کار خداپسندانه، جامعه را از بسیاری از آسیب ها نجات خواهد داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه