English

مدیرکل آموزش و پرورش آبادان؛

آبادان با کمبود ۴۹۵ معلم مواجه است

مدیر آموزش‌ و پرورش آبادان گفت: آبادان با کمبود ۴۹۵ معلم در پایه های مختلف آموزشی مواجهه است.

آبادان با کمبود ۴۹۵ معلم مواجه است

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، اعظم قاسمی زاده طی جلسه شورای آموزش‌ و پرورش آبادان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آبادان با کمبود 495 معلم مواجه است ، بیان کرد: از این تعداد، ۵۶ نفرشان در پایه ابتدایی، ۱۸۶ نفرشان در پایه متوسطه اول، ۱۶۰ نفرشان در پایه متوسطه دوم نظری و ۹۳ نفرشان در پایه فنی و حرفه‌ای موردنیاز است.

قاسمی زاده اظهارکرد: سونامی آموزش‌ و پرورش از فروردین‌ماه با موضوع اسکان میهمانان نوروزی آغاز و با برگزاری امتحانات نهایی، کنکور، نقل و انتقالات، موضوع بازنشستگان، پروژه مهر و غیره تا پایان سال ادامه می‌یابد و ساماندهی فضاهای آموزشی و نیروهای موردنیاز را در این فصل در دستور کار داریم.

مدیر آموزش‌ و پرورش آبادان با توجه به کمبود ۴۹۵ معلم در پایه‌های مختلف تحصیلی در آبادان، بیان کرد: از ۳۶۲ معلم موردنیاز در سال تحصیلی گذشته ۲۸۷ نفرشان تأمین شد و در حال حاضر نیز با کمبود معلم مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌ها در جهت توسعه فضاهای آموزش‌وپرورش و نیروی انسانی موردنیاز را در دو قالب برنامه‌ریزی بر اساس جدول زمان‌بندی‌شده و دیگری در قالب نیازهای منطقه‌ای، درزمینهٔ مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش انجام‌شده است که در این زمینه بایستی رده‌ها به تجهیزات کامل موردنیاز مجهز باشد.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی وزارت آموزش‌وپرورش در جهت استقرار پایه دوازدهم در سطح مدارس کشور ۹۳ معلم و چهار فضای آموزشی برای استقرار پایه دوازدهم در آبادان کمبود داریم.

وی اظهار کرد: به مدارس روستایی، حاشیه نگاه ویژه داریم و ازجمله سیاست‌های برنامه‌ای ما است که امسال نیز به‌طورجدی دنبال می‌شود.

مدیر آموزش‌وپرورش آبادان افزود: در ایجاد زیرساخت‌های آموزشی با توجه به کسری بودجه‌ای که آموزش‌وپرورش با آن مواجه است به‌تنهایی قادر به تأمین و رفع کمبودها نخواهیم بود.

وی در مورد هزینه کرد اداری از سوی سازمان منطقه آزاد بیان کرد: نخستین دریافتی ما از سازمان منطقه آزاد اروند در پنجم فروردین‌ماه جاری بوده و در سال ۹۶ هیچ مبلغی برای هزینه کرد اداری از سوی سازمان منطقه آزاد اروند در اختیار ما قرار نگرفت است.

قاسمی زاده افزود: درخواست پیش‌بینی ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار را از سوی منطقه آزاد اروند در جهت کمک به دانش آموزان بی‌بضاعت ارائه کرده‌ایم که در صورت تحقق ۴۰ درصد آن به اروندکنار تعلق می‌گیرد.

امسال ۱۴۱ هزار و ۴۷۴ نفر مسافر نوروزی در مدارس آبادان اسکان داشتند

وی در خصوص اقدامات انجام‌شده در نوروز امسال به جهت اسکان مسافران نوروزی گفت: امسال ۱۴۱ هزار و ۴۷۴ نفر در ۱۰۲ مدرسه با یک هزار و ۱۳ کلاس درس اسکان یافتند که برای خدمات‌رسانی بهینه به آنان ۴۸ نیروی اجرایی ستادی این اداره با همراهی مدیران و سرایداران مدارس یادشده در این امر مشارکت داشتند.

مسافران نوروزی

مدیر آموزش و پرورش آبادان بیان کرد: با برنامه‌ریزی انجام‌شده جشنواره خیرین مدرسه‌ساز چهارم اردیبهشت‌ماه امسال در محل تالار معلم‌آبادان برگزار خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه