English

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

فقدان آیت‌الله العظمی بهجت یک خلا بزرگ برای جهان اسلام است/ درخواست نامگذاری یکی از خیابان های رشت به نام آیت الله بهجت

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: فقدان آیت‌الله العظمی بهجت یک خلا بزرگ و جبران‌ناپذیر برای جهان اسلام است.

فقدان آیت‌الله العظمی بهجت یک خلا بزرگ برای جهان اسلام است/ درخواست نامگذاری یکی از خیابان های رشت به نام آیت الله بهجت

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری امروز در نشست ستاد بزرگداشت یاد و خاطره مرجع عالی‌قدر حضرت آیت‌الله العظمی بهجت فومنی(ره) گفت: با بیان اینکه فقدان آیت‌الله العظمی بهجت یک خلا بزرگ و جبران‌ناپذیر برای جهان اسلام است، افزود: آوازه این مرجع عالی‌قدر مرزها را درنوردیده و از ایشان یک چهره جهانی ساخته است.

وی با بیان اینکه آیت‌الله العظمی بهجت به عنوان یک اسوه و الگو در وجوه مختلف شخصیتی مطرح است، تصریح کرد: نکات و خاطرات بسیاری که از سوی فرزند و شاگردان این سالک الی الله عنوان می‌شود بسیار آموزنده و راهنماست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه برخی آموزه‌های آیت‌الله العظمی بهجت را از دایره سیاست خارج می‌دانند و صرفا ایشان را چهره‌ای معنوی معرفی می‌کنند، اظهار کرد: مغفول ماندن وجه همراهی آیت‌الله العظمی بهجت با آرمان‌های انقلاب اسلامی، جفا در حق ایشان است.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری عشق و علاقه وافر آیت‌الله العظمی بهجت به بنیانگذار جمهوری اسلامی را زبانزد نزدیکان ایشان دانست و گفت: ارتباطی عاطفی و صمیمی نیز بین این مرجع عالی‌قدر و رهبر معظم انقلاب اسلامی برقرار بوده است.

وی حضور سخنرانان ملی و مطرح را در مراسم بزرگداشت سال‌های گذشته آیت‌الله العظمی بهجت در شهرستان فومن، رضایت بخش خواند و تصریح کرد: آیت‌الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری از جمله علاقه‌مندان به ایشان هستند و در مراسم سالروز وی فرمودند: در خانه‌های خود علاوه بر قرآن و مفاتیح الجنان از آثار آیت‌الله العظمی بهجت نیز بهره ببرید که این کتاب‌ها انسان‌ساز است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان ارتباط و هماهنگی بین ستاد ملی و استانی بزرگداشت آیت‌الله العظمی بهجت فومنی(ره) را مثبت ارزیابی کرد و افزود: بر همگان لازم است که با همه توان مبیّن شخصیت والای آیت‌الله العظمی بهجت باشند تا نسل جوان ایشان را به عنوان اسوه و الگوی کامل بیشتر بشناسند.

حجت الاسلام و المسلمین اشجری با بیان اینکه بزرگداشت آیت‌الله العظمی بهجت نباید به برگزاری مراسم در شهرستان فومن محدود شود، اظهار کرد: برگزاری کنکره بزرگداشت آیت‌الله العظمی بهجت در دستور کار ستاد قرار داده شود و همچنین از تصاویر، جملات جذاب و نکات آموزنده زندگی ایشان در فضاسازی و تبلیغات محیطی سطح استان مورد بهره برداری قرار گیرد.

ستاد بزرگداشت ایت الله بهجت فومنی

درخواست نامگذاری یکی از خیابان های رشت به نام آیت الله بهجت

وی با اشاره به پیشنهاد نامگذاری یکی از میادین یا خیابان‌های شهر رشت به نام آیت‌الله العظمی بهجت در سالهای گذشته، گفت: علی‌رغم پیشنهادها تاکنون این امر محقق نشده است. با توجه به نامگذاری خیابان‌های بسیاری از شهرهای بزرگ کشور به نام این عارف بزرگ، پسندیده است تا شهرداری رشت نیز هرچه سریعتر نام یکی از میادین یا خیابان‌های جدیدالاحداث شهر را به نام ایشان مزین کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری دو مراسم ویژه ملی و استانی برای بزرگداشت یاد و خاطره آیت‌الله العظمی بهجت فومنی(ره)، اظهار کرد: مراسم ملی غروب روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم شهر قم با سخنرانی آیت‌الله مسعودی خمینی تولیت سابق آستان حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری زمان برگزاری مراسم استانی بزرگداشت آیت‌الله العظمی بهجت را یک هفته زودتر از مراسم ملی اعلام کرد و افزود: این مراسم روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت با سخنرانی آیت‌الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان راس ساعت ۱۷ در مسجد ولیعصر(عج) بالا محله شهر فومن برگزار خواهد شد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه