English

طی آیینی؛

جمعی از دانشجویان خارجی دانشگاه تبریز فارغ التحصیل شدند

طی آیینی دانشجویان خارجی فارغ التحصیل شده دانشگاه تبریز، دانشنامه خود را دریافت کردند.

جمعی از دانشجویان خارجی دانشگاه تبریز فارغ التحصیل شدند

به گزارش خبرگزاری موج و به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، محمدرضا پورمحمدی در این آیین با بیان اینکه توسعه همکاری علمی با دانشگاه های جهان از جمله برنامه های راهبردی این دانشگاه است، گفت: مبادله استاد، دانشجو، اجرای طرح های تحقیقاتی مشترک و اجرای دیگر برنامه های علمی، فرهنگی و اجتماعی با دانشگاه های دنیا بویژه منطقه و جهان اسلام از اولویت های دانشگاه تبریز برای رشد توسعه همکاری بین المللی است.

رییس دانشگاه تبریز افزود: وجود اشتراکات فرهنگی و دینی در بین کشورهای منطقه و علی الخصوص جهان اسلام ظرفیت مناسبی را برای توسعه همکاری های علمی و آموزشی بین دانشگاه های این کشورها فراهم نموده است که باید از این پتانسیل برای توسعه همکاری فی مابین بهره مند شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در عصر امروز دیپلماسی علمی در مقایسه با سایر دیپلماسی ها همچون سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بهترین شیوه توسعه همکاری ها به حساب می آید، تصریح کرد: دانشگاه تبریز جزو دانشگاه هایی است که برای ارتقاء به تراز بین المللی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزیده شده است لذا جذب دانشجویان غیر ایرانی هم در این راستا صورت می گیرد.

رییس دانشگاه تبریز در ادامه یادآور شد: شما دانشجویان غیر ایرانی، سفیران کشورمان در عرصه های مختلف هستید و باید این پیام را منتقل سازید که ایران کشوری طرفدار آرامش، امنیت و طلح در جهان است.

فارغ التحصیلی دانشجویان خارجی دانشگاه تبریز

حضور 63 دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه تبریز

دکتر حسین امامعلی پور، معاون دانشجویی دانشگاه تبریز نیز در این آیین با ارایه گزارشی از روند جذب و اقدامات رفاهی و خدماتی برای دانشجویان غیر ایرانی گفت: در حال حاضر ۶۳ دانشجو غیرایرانی از ۱۳ کشور از جمله ترکیه، عراق، سوریه، لبنان، آذربایجان، یمن، تاجیکستان، سنگال، اوگاندا، نیجریه در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

به گفته وی از این تعداد دانشجویان 6 نفر در رشته های مهندسی کامپیوتر و کشاورزی فارغ التحصیل شدند.

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته در خصوص دانشجویان غیرایرانی این دانشگاه گفت: ایجاد اداره امور دانشجویان غیرایرانی، تشکیل شورای راهبردی و شورای اجرای امور دانشجویان غیرایرانی، ارتقای امکانات رفاهی و خدماتی برای این دانشجویان، برگزاری مسابقات ورزشی، ایجاد مرکز زبان و ... از جمله این برنامه ها است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه