English

شهردار قم خبر داد:

کاشت بیش از ۵۰۰ هزار اصله درخت در سال گذشته

شهردار قم از کاشت بیش از 500 هزار اصله درخت در سال گذشته در قم خبر داد و گفت: سالانه در حوزه زیست‌محیطی بیش از 300 هکتار به عرصه‌های سبز شهر اضافه شده است.

کاشت بیش از 500 هزار اصله درخت در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری موج از قم، دکتر سقائیان‌ نژاد در دیدار آیت‌الله شبیری زنجانی  به بودجه بیش از دو هزار و 500 میلیارد تومانی شهرداری قم در سال 97 اشاره کرد و افزود: با توجه به رکود مالی و اقتصادی تمام تلاش خود را برای تحقق این بودجه انجام خواهیم داد.

شهردار قم با تاکید بر وحدت و انسجام مدیران استان، اظهار کرد: سالانه در حوزه زیست‌محیطی بیش از 300 هکتار به عرصه‌های سبز شهر اضافه شده و بیش از 500 هزار اصله درخت کاشته شده است؛ قم اقلیم خشکی دارد و تلاش شده در حد استانداردها بتوانیم در حوزه توسعه فضای سبز اقداماتی خوبی را انجام دهیم.

سقائیان‌ نژاد به طرح ساماندهی وانت‌بارها در شهر قم اشاره کرد و افزود: تلاش کردیم وانت‌بارها را از هسته مرکزی به حاشیه شهر سوق دهیم و در محدوده حرم مطهر نیز دیگر دست‌فروش نداریم و در محدوده جمکران نیز در حال ساماندهی دست‌فروشان هستیم؛ البته این پروژه نیازمند فرهنگ‌سازی است.

وی به تولید روزانه 700 تن پسماند در شهر قم اشاره کرد و گفت: 250 تن از این پسماند قابل بازیافت است که اولویت بر تفکیک از مبدا است و با استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و رسانه‌ای تفکیک از مبدا را از 700 کیلوگرم به 70 تن رسانده‌ایم.

شهردار قم با بیان اینکه در سال 95 حدود 250 هزار تن در معابر شهر توزیع شده است، خاطرنشان کرد: در سال 96 این میزان به بیش از 300 هزار تن رسیده است که در تهران این آمار حدود 305 هزار تن بوده است.

سقائیان‌ نژاد پروژه‌های ویژه در حوزه ترافیکی را مورد توجه قرار داد و گفت: فاز پنجم پروژه عماریاسر از میدان معلم تا میدان سپاه در دستور کار است؛ همچنین ادامه بلوار سمیه تا آذر نیز در برنامه شهرداری است.

وی به برنامه شهرداری برای تکمیل بلوار فردوسی اشاره کرد و افزود: این پروژه به طول 25 کیلومتر غرب قم را به شرق شهر متصل خواهد کرد که در بلوار پیامبر اعظم(ص) و بلوار صدوقی نیازمند تقاطع غیرهمسطح است.

شهردار قم افزایش ناوگان اتوبوسرانی را مورد توجه قرار داد و گفت: بازسازی اتوبوس‌های قدیمی نیز در دستور کار شهرداری است.

سقائیان‌ نژاد به نوسازی بیش از هزار و 200 دستگاه تاکسی در شهر قم اشاره کرد و با تاکید بر اقدامات شهرداری در حوزه سرمایه‌گذاری، تصریح کرد: یکی از مسائلی که در حوزه سرمایه‌گذاری اهمیت دارد، امنیت سرمایه است؛ تاکنون نزدیک به چهار هتل پنج ستاره در دستور کار قرار گرفته البته به دلیل نوسانات شدید قیمت ارز مسائلی در حوزه سرمایه‌گذاری پیش آمده که امیدواریم مشکلات حل شده و بتوانیم مدیریت بهتری بر جذب سرمایه‌گذار داشته باشیم.

وی گفت: در نوروز هم چند بوستان شهری به کمپ زائر تبدیل شد؛ در گذشته زائرین در بخش‌های مختلف شهر چادر نصب می‌کردند که امروز این کار ساماندهی شده تا نظم شهر هم تامین شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی