English

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم:

طرح معنوی احسان ماندگار در قم اجرا می شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: طرح معنوی احسان ماندگار برای جمع آوری اقلام مازاد شهروندان و تحویل به خانواده‌های نیازمند از 23 بهمن تا 22 اسفند با مشارکت سازمان مدیریت پسماند و سازمان بهزیستی در شهر قم اجرایی می شود.

طرح معنوی احسان ماندگار در قم اجرا می شود

به گزارش خبرگزاری موج از قم، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم در نشست خبری تشریح اجرای طرح معنوی احسان ماندگار که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: طرح معنوی احسان ماندگار برای جمع آوری اقلام مازاد شهروندان و تحویل به خانواده‌های نیازمند از 23 بهمن تا 22 اسفند با مشارکت سازمان مدیریت پسماند و سازمان بهزیستی در شهر قم اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه سیاست کلان مجموعه مدیریت پسماند در دنیا این است که به سمت کاهش تولید زباله گام برداریم، اظهار کرد: زباله چیزی نیست جز دورریزها و حاصل فعالیت‌های روزانه که به نوعی از نظر ما غیرمفید و غیرقابل استفاده تعریف می‌شود ومی‌توان با بهبود نگاه آنها را زباله قلمداد نکنیم.

سیدعبدالله میرابراهیمی با بیان اینکه قریب به 6 سال است که طرح ابتکاری را در حوزه مدیریت پسماند آغاز کرده‌ایم گفت: معمولا در پایان سال خانواده‌ها اقدام به خانه‌تکانی و تمیز کردن خانه‌ها می‌کنند و برخی اقلام مازاد غیرقابل استفاده در انباری‌ها باقی می‌ماند و تلاش کردیم در قالب طرحی این اقلام را جمع‌آوری کرده و بازسازی کنیم و به خانواده‌های نیازمند تحویل دهیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم جزئیات طرح معنوی احسان ماندگار را مورد توجه قرار داد و گفت: تفاهم‌نامه ای با سازمان بهزیستی داریم که به صورت مشارکتی اقلامی که مازاد نیاز خانواده‌ها است جمع‌آوری کرده و تحویل بهزیستی دهیم و همکاران بهزیستی بازسازی کرده و در اختیار اقشار زیرپوشش قرار دهند و تلاش داریم فاصله زمانی بهسازی و تحویل کوتاه باشد تا قبل از نوروز آنها را تحویل خانواده‌های نیازمند دهیم.

وی با بیان اینکه شهروندان باید لوازم مازاد را شناسایی کرده و با 137 تماس گرفته تا ظرف 24 ساعت کارشناسان ممیزی مراجعه کرده و کالا را بررسی کنند، افزود: در صورتی که قابلیت استفاده مجدد کالا وجود داشته باشد ثبت سفارش صورت گرفته و ظرف 24 ساعت بعدی با هماهنگی صورت گرفته اکیپ جمع‌آوری مراجعه کرده و سه نسخه رسید تنظیم می‌شود که یک نسخه تحویل خانواده شده و یک نسخه نیز در سازمان مدیریت پسماند باقی مانده و یک نسخه هم با کالا به بهزیستی ارسال می‌شود.

میرابراهیمی با تاکید بر استقبال قابل توجه مردم از طرح احسان ماندگار بیان کرد: هر سال کیفیت اقلام تحویل شده به سازمان بهتر شده و این نشان می‌دهد که شهروندان پیش‌بینی برای تحویل این لوازم را دارند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم

وی بیان کرد: از سال آینده تلاش داریم که پایان سال زمان مشخص نکنیم و جمعه پایانی ماه را برای این کار اختصاص دهیم و شهروندان در طول ماه با تماس با 137 ثبت سفارش می‌کنند و در پایان ماه جمع‌آوری انجام می‌گیرد تا در طول سال بتوانیم توزیع بین نیازمندان انجام دهیم.

 272 قلم کالا از شهروندان جمع‌آوری شد

میرابراهیمی به میزان استقبال مردم از طرح احسان ماندگار اشاره کرد و افزود: سال گذشته 213 پیام ثبتی از شهروندان داشتیم که 185 مراجعه انجام شد و 272 قلم کالا از شهروندان جمع‌آوری صورت گرفت؛ 16 درصد این اقلام لوازم منزل و برقی، 48 درصد لوازم چوبی منزل، 14 درصد لوازم صوتی و تصویری، 8 درصد اسباب خواب و 13.5 درصد سایر موارد چون فرش، موکت و... بوده است.

وی اضافه کرد: در سال 94 نیز 145 پیام ثبت شده بوده که امیدواریم این آمار رو به رشد را شاهد باشیم و امسال مشارکت شهروندان در این کار خیر بیشتر شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با بیان اینکه در این طرح حفظ کرامت خانواده‌های نیازمند را مورد تاکید داریم اظهار کرد: در صورتی که خانواده‌ها تلاش دارند لوازم و پوشاک را تحویل دهند تاکید داریم که اقلام نو و تمیز باشد.

وی اذعان کرد: سازمان مدیریت پسماند از باب اینکه می‌توان از لوازم استفاده مجدد کرد این طرح را راه‌اندازی کرده و تلاش دارد در قالب این فرهنگ‌سازی امر خیری نیز شکل بگیرد.

میرابراهیمی گفت: زمان اجرای طرح از 23 بهمن تا 22 اسفند است که کار اجرایی تا پایان اسفند زمان می‌برد چراکه شهروندان معمولا کار را به روزهای آخر موکول می‌کنند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اینکه کار را با استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد انجام دهیم بسیار مطلوب است و در این زمینه سعی داریم مشارکت بیشتری صورت گیرد و با سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه محیط زیست مشارکت در این زمینه داریم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: نگهداری لوازم منزل در طول یکسال به اعتقاد ما به نظر سخت است و شاید به همین خاطر است که آمار جمع‌آوری و تحویل اقلام پایین است و اگر این کار را به صورت ماهیانه انجام دهیم آمار به نسبت جمعیت شهر بسیار بالاتر برود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه