English

آیت الله سبحانی:

مکتب شیعه، مکتبی عقلانی است

آیت الله سبحانی گفت: مکتب شیعه، مکتبی عقلانی است واین موضوع بر خلاف برخی گروه‌های دیگر مانند اهل حدیث و اشاعره است که به عقل اهمیت نمی‌دهند و نظرات عجیب و غربی مطرح می‌کنند.

مکتب شیعه، مکتبی عقلانی است

به گزارش خبرگزاری موج ازقم، آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد،ضمن عرض تسلیت شهادت امام کاظم(ع) در سخنانی اظهار کرد: توجه امام کاظم(ع) به عقل از افتخارات این امام همام محسوب می شود.

وی با اشاره به روایاتی که در اصول کافی آمده است بیان کرد: مکتب شیعه، مکتبی عقلانی است بر خلاف برخی گروه‌های دیگر مانند اهل حدیث و اشاعره که به عقل اهمیت نمی‌دهند و نظرات عجیب و غربی به همین دلیل مطرح می‌کنند.

این استاد سطوح عالی حوزه با تأکید بر اینکه مکتب شیعه، مکتب تحجر نیست، اضافه کرد: در دنیای امروز اکثریت با اشاعره است و اینها نظارتی دارند که جای تعجب است؛ مثلاً می‌گویند اگر خدا طفل صغیری را به جهنم ببرد و کسی مانند فرعون را به بهشت، جایز و عین عدل است.

وی بیان کرد: شیعه می‌گوید خداوند می‌تواند به علت قدرتش هر کاری انجام دهد ولی کاری خلاف حکمت و عدل و عقل نمی‌کند.

آیت الله سبحانی همچنین به تصادفات جاده‌ای منجر به فوت در تعطیلات نوروز اشاره کرد و افزود: طبق آمارها ۱۶ هزار نفر از مردم که سرمایه این کشور شیعه هستند کشته شدند و ۱۷۹ هزار نفر نیز مجروح شدند.

وی ادامه داد: چرا باید به جای تشویق مردم به ماندن در شهر خود و رفتن به مسجد و صله رحم به جز موارد ضروری این‌قدر آن‌ها را به مسافرت تشویق کنیم که باعث این همه خسارت برای کشور شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه