English

کلاهبرداری ۸ میلیاردی با جابجایی دستگاه کارتخوان در بنادر و دریانوردی هرمزگان

فرمانده انتظامی استان از دستگیری افرادی خبر داد که با جابجایی دستگاه کارتخوان در اداره بنادر و دریانوردی ، مبلغی به میزان 8 میلیارد و 600 میلیون ریال کلاهبرداری کرده اند.

کلاهبرداری 8 میلیاردی با جابجایی دستگاه کارتخوان در بنادر و دریانوردی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج، سردار عزیزاله ملکی در جمع خبرنگاران، گفت:در پی دریافت پرونده ای از یگان حفاظت اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان مبنی بر کلاهبرداری از این اداره،، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد که فرد یا افرادی ناشناس با جابجایی دستگاه کارتخوان که به وسیله آن هزینه بارگیری و تخلیه بار از کشتی توسط صاحبان بار یا نمایندگان آنها به حساب دولت واریز می شود،مبلغی به میزان 8 میلیارد و 600 میلیون ریال را کلاهبرداری کرده اند.

این مقام انتظامی اذعان داشت: متهمان با شناخت قبلی از نحوه پرداخت هزینه بار ، محل قرار گرفتن دستگاه کارتخوان و مواد درج شده بر روی رسید دستگاه (نام پذیرنده و ...) با برنامه قبلی اقدام به افتتاح حساب و اخذ دستگاه کارتخوان با مدارک مجعول کرده و در موقعیت مناسب دستگاه جعلی را با دستگاه اصلی جابجا و از این طریق اقدام به کلاهبرداری از اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان کرده و با خرید طلا و ارز از طلافروشی و صرافی ها مال تحصیل شده را تبدیل کرده اند.

سردار ملکی تصریح کرد: در این راستا تمامی اسناد و مدارک مربوط به اقدامات انجام شده متهمان برای انجام کلاهبرداری و تبدیل مال حاصله ، شناسایی و پس از انجام بررسی اولیه و تایید موارد اعلامی مراتب جهت کسب تکلیف و اتخاذ مجوزهای لازم به مقام قضائی گزارش شد.

فرمانده انتظامی هرمزگان اظهار داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی استان با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی اعضاء 5 نفره این باند را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی تمامی متهمان را دستگیر کردند.

وی با اشاره به اینکه نیمی از طلاها و ارزهای خریداری شده به مبلغ 5 میلیارد ریال از متهمان کشف شده است، اذعان داشت: متهمان پس از انجام بازجویی اولیه به بزه انتسابی معترف و هریک نقش خود را در کلاهبرداری انجام شده توصیف و بازگو کردند.

سردار ملکی در پایان خاطرنشان کرد: متهمان پس از تکمیل تحقیقات و اقرار به بزه انتسابی به همراه پرونده به مقام قضائی معرفی و با صدور قرار بازداشت موقت به زندان مرکزی شهرستان بندرعباس معرفی شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه