English

مدیرکل فرودگاه های خوزستان خبر داد؛

مسیر هوایی به عتبات عالیات کوتاه‎ تر می شود

مدیرکل فرودگاه‎های استان خوزستان از انجام مکاتبه و پیگیری برای راه‎اندازی مسیر هوایی جدید و کوتاه‎تر از فرودگاه اهواز به نجف و ایجاد سهولت برای زیارت عتبات عالیات برای مردم این منطقه خبر داد.

مسیر هوایی به عتبات عالیات کوتاه‎ تر می شود

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، محمدرضا رضایی گفت : در حال رایزنی هستیم تا این مسیر هوایی را به منظور فراهم کردن شرایط سفر سریع‎تر و سهل‎تر برای زیارت ساکنان این منطقه فراهم کنیم.

رضایی با اشاره به این که در صورت تأیید این خط هوایی زمان پرواز تا  50 درصد کاهش می‎یابد، افزود: در این زمینه مکاتبه لازم را با اداره کل کنترل ترافیک هوایی انجام داده‎ایم و پیگیری‎ها به مرحله کسب اجازه از کمیته هوافضای ستاد کل نیروهای مسلح رسیده است که امیدواریم تا اربعین امسال محقق شود.

وی عنوان کرد: اکنون پروازهای فرودگاه اهواز به عتبات عالیات به صورت مقطعی انجام می‎شود و در صورت برقراری مسیر هوایی جدید می‎توانیم شاهد سهولت در پرواز و کاهش مسافت و درنتیجه پایین آمدن بهای بلیت شویم.

براساس این گزارش  آیت الله جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، نیز در سفر اخیر خود به بغداد طی دیداری با وزیر حمل و نقل عراق درباره ایجاد مسیرهای هوایی نزدیک‎تر میان فرودگاه اهواز و فرودگاه نجف کرده است.

تفاهم نامه انجام گرفته برای احداث چاه نفت در فرودگاه فعلی اهواز باطل شد

رضایی همچنین با اشاره به باطل شدن تفاهم‌نامه واگذاری فرودگاه فعلی اهواز به وزارت نفت برای احداث چاه نفت، اظهار کرد: تفاهم نامه انجام گرفته برای احداث چاه نفت در فرودگاه فعلی اهواز مربوط به دولت نهم و دهم بود و اکنون این تفاهم‌نامه باطل شده است.

وی افزود: در راستای آن تفاهم قرار بود فرودگاه فعلی اهواز به وزارت نفت منتقل شود و این وزارتخانه در ازای این واگذاری، هزینه ساخت فرودگاه جدید اهواز را پرداخت کند اما اکنون این تفاهم نامه به طور کامل باطل شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان تصریح کرد: با باطل شدن این تفاهم‌نامه، فرودگاه جدید با سرمایه‌گذاری خارجی احداث خواهد شد و فرودگاه فعلی اهواز نیز در اختیار شرکت فرودگاه‌های کشور باقی خواهد ماند.

رضایی ادامه داد: اینکه پس از احداث فرودگاه جدید اهواز، از فرودگاه فعلی چه بهره‌برداری انجام بگیرد هنوز مشخص نیست و در تصمیمات آینده این مساله مشخص خواهد شد.

فرودگاه اهواز در تبه چهارم کشوری

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر فرودگاه فعلی اهواز در حال بهسازی است، عنوان کرد: با طرح جامع در نظر گرفته شده برای فرودگاه فعلی اهواز، امیدواریم کار محوطه سازی این فرودگاه امسال به اتمام برسد. کار بهسازی فرودگاه نیز تا پایان سال 97 یا 98 به طور کامل به اتمام خواهد رسید.

فرودگاه اهواز

 مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان بیان کرد: در فرودگاه فعلی اهواز روزانه به صورت میانگین حدود 90پرواز به صورت رفت و برگشت انجام می‌شود و فرودگاه اهواز در بین 54 فرودگاه کشور پس از فرودگاه‌های تهران، مشهد و شیراز در رتبه چهارم قرار دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی