English

با حضور گسترده گردشگران نوروزی در استان روی داد؛

رشد ۲۹ درصدی آمار بازدید از جاذبه های گردشگری آذربایجان شرقی

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی با اشاره به رشد 29 درصدی بازدید گردشگران نسبت به مدت مشابه سال گذشته از ثبت دو میلیون و 354 هزار و 177 مورد بازدید، از جاذبه های گردشگری تاریخی، فرهنگی و تفریحی آذربایجان شرقی تا یازدهم فروردین ۹۷ خبر داد.

رشد 29 درصدی آمار بازدید از جاذبه های گردشگری آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری موج و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، "مرتضی آبدار"  در ارتباط با میزان اقامت گردشگران نوروزی در مراکز اقامتی استان تا روز یازدهم فروردین ۹۷، اظهار کرد: طبق آمار ارائه شده به دبیرخانه ستاد اجرائی خدمات سفر استان، تا پایان روز یازدهم فروردین ۹۷، مراکز اقامتی استان پذیرای 390 هزار و 263 نفر بوده است، که نسبت به مشابه سال گذشته 17 درصد رشد داشته است.

آبدار در خصوص میزان بازدید از جاذبه های گردشگری آذربایجان شرقی نیز سخن به میان آورد و گفت: در سال جدید، با توجه به حضور گسترده گردشگران در استان، تا روز 11 فروردین ماه، دو میلیون و  354هزار و 177 نفر  از جاذبه های گردشگری استان بازدید به عمل آورده اند که این رقم نسبت به سال گذشته با رشد 29 درصدی مواجه بوده است.

وی در ادامه از 2205 مورد بازدید نظارتی، تیم نظارتی ستاد اجرایی خدمات سفر از تاسیسات گردشگری و سایر مراکز ارائه دهنده خدمات به گردشگران در سطح استان خبر داد.

مرتضی آبدار اظهار کرد: بنا به اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از تاریخ ۲۷ اسفند الی 11 فروردین میزان تردد در جاده های مواصلاتی استان 12 میلیون و 177 هزار و 333 دستگاه خودرو بوده که نسبت به سال گذشته 31 درصد افزایش یافته است.

کندوان

کندوان رتبه اول مرکز گردشگری 

آبدار  خاطرنشان کرد: طی روزهای مذکور روستای تاریخی کندوان با بیش از 78 هزار  نفر، رتبه نخست بازدید در میان مراکز گردشگری استان را به خود اختصاص داده است و پس از آن کلیسای سنت استپانوس با بیش از 46 هزار بازدید در رتبه دوم در بین مراکز پر بازدید استان قرار گرفته است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی در پایان گفت: طی آمار احصا شده تا پایان روز یازدهم مراکز موزه ای و تاریخی استان با استقبال چشمگیری از سوی گردشگران نوروزی مواجه شده که در این میان موزه قاجار با تعداد بالغ بر 20 هزار نفر بازدید در صدر و پس از آن موزه مشروطه با 16هزار و 570 نفر و موزه آذربایجان با 16 هزار 506 نفر به ترتیب دومین و سومین رتبه را به خود اختصاص داده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی