English

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان تاکید کرد:

در روز انس با طبیعت از محیط زیست لرستان حفاظت کنیم

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با تاکید بر حفاظت از محیط زیست در روز سیزده‌ بدر، گفت: سپری کردن روز انس با طبیعت با صیانت از محیط زیست همراه باشد.

در روز انس با طبیعت از محیط زیست لرستان حفاظت کنیم

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان؛ مهرداد فتحی بیرانوند، گفت: در روز انس با طبیعت «سیزده‌ بدر»، از محیط زیست لرستان حفاظت کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان، امروز جمعه 10 فروردین 97 در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه خرم‌ آباد با بیان این‌که ۳۰ درصد اکسیژن خالص کشور به‌خاطر وجود جنگل‌های زاگرس است، اظهارکرد: قیمت هر درخت بلوط ۲۰۰ هزار دلار معادل یک میلیارد تومان ارزش گداری شده است اما گاهی به چند گونی زغال تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به جنگل‌ها امانت‌های الهی هستند و تک‌تک مردم در مقابل جنگل‌ها مسئول هستیم، ادامه داد: ورود به کارهای فرهنگی برای نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست ضروری است این در حالی‌است که همیاران محیط زیست می‌توانند در حوزه فرهنگی تاثیرگذار باشند.

همیاران طبیعت، سفیران محیط زیست باشند

فتحی بیرانوند با بیان این‌که امر به معروف و نهی از منکر یک گستره بزرگ را در بر می‌گیرد، اظهارکرد: همیاران طبیعت به‌عنوان سفیران محیط زیست یاری‌گر حفاظت از محیط زیست باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان، با تاکید بر این‌که زباله‌ها کانون بسیاری از بیماری‌ها هستند و مردم نباید زباله را در طبیعت رها کنند، ادامه داد: سیزدهم فروردین مردم به دامان طبیعت می‌روند و اوج حضور مردم در این روز است لذا توقع از مردم حفظ سلامت طبیعت در این روز است.

با حفاظت از طبیعت، تمدن لرستان را نشان دهیم

وی با بیان این‌که پاک‌سازی بسیاری از مناطق لرستان انجام شده و لرستان یکی‌از شلوغ‌ترین استان‌ها در ایام نوروز است، اضافه کرد: ما به‌عنوان کسانی‌که میزبان میهمانان نوروزی هستیم با نگهداری طبیعت، تمدن لرستان را نشان دهیم.

ایجاد شعب ویژه رسیدگی به جرائم زیست محیطی در لرستان

فتحی بیرانوند با تاکید بر این‌که نیاز به کار فرهنگی در شرایط امروزی بیش از هر زمانی است، اضافه کرد: با اداره‌کل آموزش و پرورش، بسیج و با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رابطه با بحث‌های فرهنگی محیط زیست تفاهم نامه امضا کرده‌ایم.

ائمه جمعه در راستای حفاظت از محیط زیست فرهنگ‌سازی کرده‌اند

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: بسیاری از مردم حرف روحانیت را به‌عنوان یک حجت تلقی می‌کنند، این در حالی‌است که در لرستان با وجود نماینده ولی‌فقیه در استان و ائمه جمعه، فرهنگ‌سازی‌های مطلوبی در راستای حفاظت از محیط زیست انجام شده است.

مهرداد فتحی بیرانوند

مردم در 13 فروردین از محیط زیست لرستان حفاظت کنند

وی افزود: لرستان تنها استانی است که در سطح کشور شعب ویژه رسیدگی به جرائم زیست محیطی را دارد، لذا امیدواریم که مردم عزیز در روز انس با طبیعت، از محیط زیست لرستان حفاظت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی