English

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان:

هرگونه خرید و فروش سمندر لرستانی ممنوع است

مهرداد فتحی بیرانوند با توجه به ایام پایانی سال و فرارسیدن نوروز هشدار داد که هرگونه خرید و فروش سمندر لرستانی ممنوع است.

هرگونه خرید و فروش سمندر لرستانی ممنوع است

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان؛ مهرداد فتحی بیرانوند با هشدار به سودجویان و متخلفین حوزه محیط زیست استان، گفت: هرگونه خرید و فروش سمندر لرستانی ممنوع است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان، تصریح کرد: گونه منحصر به فرد سمندر لرستانی که در سالهای اخیر و به ویژه در آستانه نوروز در سطح شهرها و اماکن مختلف به فروش می‌رسد، جزو گونه های در معرض انقراض است، لذا هرگونه خرید و فروش این نعمت خدادادی غیرقانونی بوده و جرم محسوب می‌شود.

وی، تاکید کرد: با توجه به اقدامات خوب صورت گرفته در سالهای اخیر، به‌ویژه احداث پاسگاه‌های سیار در محل زیستگاه‌های سمندر لرستانی، انجام  گشت و کنترل مستمر در سایر مناطق تحت حفاظت، آموزش جوامع محلی و استفاده از ظرفیت بومیان منطقه، استفاده از ظرفیت کارگروه آموزش و محیط زیست، خوشبختانه شاهد کاهش خرید و فروش این گونه جانوری کمیاب بوده‌ایم.

فتحی بیرانوند، افزود: جا دارد از همکاری دستگاه‌های مرتبط به ویژه همکاری نیروی انتظامی، پلیس راه آهن، اداره راهداری و حمل و نقل استان و حمایت همیشگی دستگاه قضایی استان تقدیر و تشکر کنم چرا که با اقدامات بازدارنده، موجبات حمایت و حفاظت از محیط زیست لرستان فراهم آورده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان، گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر، بر اساس اعلام سازمان حفاظت محیط زیست کشور، هیچ مورد قاچاق سازمان‌یافته سمندر لرستانی گزارش نشده است.

مهرداد فتحی بیرانوند، ادامه داد: از کلیه دوستداران محیط زیست لرستان درخواست می‌کنم در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی به ویژه خرید و فروش سمندر لرستانی، موضوع را در اسرع وقت به اداره کل حفاظت محیط زیست استان یا دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست کشور در میان گذاشته تا اقدامات قضایی لازم در این خصوص به عمل آید.

سمندر لرستانی

تخلفات زیست محیطی را با سامانه 1540 در میان بگذارید

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان، همچنین گفت: شماره تلفن 1540 سازمان حفاظت محیط زیست به صورت رایگان و شبانه روزی آماده دریافت اطلاعات زیست محیطی مردم شریف ایران و لرستان است.

سمندر لرستانی را بیشتر بشناسید

گفتنی است، سمندر لرستانی یا سمندر خالدار قیصری یا سمندر قمصری یا سمندر خالدار امپراتور یا حاجی باریکو (Neurergus kaiseri) گونه‌ای سمندر رنگی است که در جنوب رشته کوه‌های زاگرس در نزدیکی شهبازان لرستان زندگی می‌کند. مطابق مصوبه شورای عالی محیط زیست ایران به علت در خطر انقراض بودن نسل این دوزیست، خرید و فروش و حمل آن ممنوع بوده و فرد خاطی جریمه و بازداشت می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه