English

همزمان با اجرای طرح سلامت نوروزی؛

بیش از هزار عمل جراحی و ۱۸ مورد احیای قلبی-ریوی موفق در مراکز درمانی گیلان انجام شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مجموعه اقدامات حوزه درمان استان گیلان، در طرح سلامت نوروزی سال 97 را تشریح کرد.

بیش از هزار عمل جراحی و 18 مورد احیای قلبی-ریوی موفق در مراکز درمانی گیلان انجام شد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، محمد تقی آشوبی  با بیان این که استان گیلان یکی از استان های گردشگر پذیر است و در ایام تعطیلات نوروز نیز پذیرای مسافران و گردشگران زیادی از اقصا نقاط کشور می باشد، گفت: همچنان که دانشگاه علوم پزشکی گیلان خود را متولی تامین، حفظ و ارتقای سلامت مردم می داند و این مهم را در برنامه راهبردی خود نیز نهادینه کرده است، از زمان اجرای طرح سلامت نوروزی در استان گیلان، تمامی مراکز درمانی دولتی و خصوصی استان در راستای خدمات رسانی به مردم و مسافران در آمادگی کامل به سر می برند تا مردم دغدغه ای در خصوص درمان خود نداشته باشند.

مراجعه یش از 48 هزار  نفر به بخش اورژنس مراکز درمانی استان گیلان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تصریح کرد: از ۲۹ اسفند ماه 96 تا کنون (هفتم فروردین)، بیش از 48 هزار  نفر به بخش اورژانس مراکز درمانی استان گیلان مراجعه داشته اند و در این مدت علاوه بر فعال بودن اتاق های عمل برای جراحی های اورژانسی، با تلاش کارکنان خدوم حوزه درمان، سعی شده است تا جراحی های انتخابی و غیر اورژانسی نیز جهت رفاه حال هموطنان در مراکز دولتی به صورت کامل انجام شود.

طرح سلامت نوروزی

آشوبی خاطر نشان کرد: بر اساس اطلاعات ثبت شده بیماران در سامانه رصد سلامت،  طی این مدت 773 عمل جراحی اورژانسی و 340 عمل جراحی انتخابی غیر اورژانسی نیز به انجام رسیده است.

وی ادامه داد: تعداد کل بیماران بستری شده در بخش های ویژه 1088نفر و تعداد بیماران بستری در بخش های عادی نیز 7747 نفر بوده است.

18 مورد احیا قلبی ریوی موفق در مراکز درمانی گیلان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان یاد آور شد: از زمان اجرای طرح سلامت نوروزی 18 مورد احیا قلبی ریوی موفق در مراکز درمانی گیلان انجام شده است، و همچنین روند اجرای درمان سکته های مغزی و قلبی نیز با موفقیت در مراکز درمانی گیلان در حال انجام است و در این خصوص تعداد 15 نفر تحت درمان سکته مغزی و تعداد 22 نفر نیز تحت درمان سکته قلبی قرار گرفته اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی