English

معاون وزیر راه و شهرسازی:

توسعه شبکه ریلی در کشور یکی از اولویت‌های عمده است / ۵ هزار کیلومتر راه آهن جدید در دست مطالعه

معاون وزیر راه و شهرسازی در آئین افتتاح خط آهن بین المللی آستارا-آستارا در بندرآستارا با بیان اینکه 5 هزار کیلومتر راه آهن جدید در دست مطالعه داریم تصریح کرد: توسعه شبکه ریلی در کشور ما یکی از اولویت‌های عمده است که هم توسط دولت و مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌شود.

توسعه شبکه ریلی در کشور یکی از اولویت‌های عمده است / 5 هزار کیلومتر راه آهن جدید در دست مطالعه

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، خیرالله خادمی بیان کرد: امروز یک روز بزرگ در فعال‌سازی کریدور ریلی در شمال و جنوب و حمل کالا و مسافر در سراسر این کریدور است که شمال اروپا، روسیه و جمهوری آذربایجان را از طریق ایران به آب‌های خلیج فارس و کشورهای آسیای جنوب شرق متصل می‌کند.

خادمی با بیان اینکه این پروژه بخشی از پروسه اجرایی شدن انتقال بار از این کریدور محسوب می‌شود افزود: یکی از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران توسعه شبکه ریلی است؛ در حال حاضر 13 هزار کیلومتر مسیر ریلی و 3 هزار و 410 کیلومتر جدید در حال اجرایی شدن در کشور داریم.

افتتاح راه اهن آستارا ایران و جمهوری اذربایجان

5 هزار کیلومتر راه آهن جدید در دست مطالعه داریم

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه 5 هزار کیلومتر راه آهن جدید در دست مطالعه داریم تصریح کرد: توسعه شبکه ریلی در کشور ما یکی از اولویت‌های عمده است که هم توسط دولت و مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه محور قزوین به رشت و آستارا بخش باقی‌مانده کریدرو ریلی است افزود: خوشبختانه قسمت مشکل و پیچیده این بخش که حد فاصل قزوین به رشت است با عملیات بسیار سنگین عمرانی که به‌واسطه عبور از رشته کوه‌های البرز مسائل پیچیده مهندسی دارد در حال اتمام است.

افتتاح راه اهن -آستارا ایران و جمهوری اذربایجان

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: در این محور 28 کیلومتر تونل در حال اجرا داشتیم و 9 کیلومتر پل خاص و 20 میلیون مترمکعب خاکبرداری و خاکریزی که این عملیات هم اکنون مراحل پایانی خود را سپری می‌کند.

با تمام قدرت این مسیر مهم را به اتمام خواهیم رساند

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با تمام قدرت این مسیر مهم را به اتمام خواهیم رساند گفت: امیدواریم تا پایان فروردین ماه امسال بستر مسیر 164 کیلومتری قزوین تا رشت را آماده کنیم تا هیچ‌گونه ابنیه‌ای باقیمانده‌ای در این مسیر نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خاطرنشان کرد: در بحث ریل‌گذاری خط آهن رشت قزوین از 164 کیلومتر، 156 کیلومتر ریل گذاری انجام شده و 8 کیلومتر باقیمانده است.

خادمی افزود: تا اواسط اردیبهشت‌ماه، ریل‌گذاری این مسیر هم تکمیل شده و کار تنظیم خط و زیرکوبی عملیات ریل‌گذاری و آماده‌سازی برای بهره‌برداری تا اواسط تابستان سال آینده به اتمام رسیده و در تابستان سال آینده رسماً به بهره برداری می‌رسد.

خط آهن- بین المللی آستارا- آستارا

 شرایط شروع عملیاتی خط آهن رشت به آستارا برای واگذاری به پیمانکار آماده است

وی با بیان اینکه شرایط شروع عملیاتی خط آهن رشت به آستارا و قطعات اول آن برای واگذاری به پیمانکار آماده است گفت: این پروژه در سفر آتی رئیس جمهور به جمهوری آذربایجان به امضای نهایی می‌رسد و با توافق مالی دو کشور عملیات اجرایی آن در اسرع وقت آغاز می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: شرایط اتصال خط آهن دو کشور هم اکنون برقرار شده است و در آینده نزدیک اتصال ریلی آستارا به سراسر کشور جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده و زمینه بهره برداری بیشتر برای هر دو کشور از این مسیر فراهم می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه