English

رشد پنج درصدی حمل و نقل مسافر در بنادر شرق هرمزگان در ایام نوروز

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از جا به جایی 160 هزار مسافر در مسیر دریایی بندر شهید حقانی بندرعباس بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور، به جزایر قشم و هرمز طی 10 روز نخست طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز 97 خبر داد.

رشد پنج درصدی حمل و نقل مسافر در بنادر شرق هرمزگان در ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری موج، حمیدرضا محمدحسینی با تشریح آمار جابه‌جایی مسافران در 10 روز نخست طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز 97 عنوان کرد: طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز 97 در بنادر هرمزگان از 25 اسفند سال 96 آغازشده و به مدت 20 روز تا 15 فروردین سال 97 ادامه دارد.

وی ادامه داد: در 10 روز نخست طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز 97 یعنی از 25 اسفند 96 تا پنجم فروردین 97 بالغ‌بر 160 هزار مسافر در مسیر دریایی بندر شهید حقانی بندرعباس به جزایر قشم و هرمز از طریق شناورهای مسافری جابه‌جاشده‌اند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان به آمار مجموع حمل‌ونقل مسافران در حوزه اداره بنادر شهید باهنر و شرق هرمزگان اشاره کرد و افزود: در 10 روز نخست طرح نوروز 97 درمجموع جابه‌جایی و تردد بیش از 250 هزار مسافر در بنادر شهید باهنر، شهید حقانی، تیاب، سیریک و جاسک به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته این آمار پنج درصد رشد یافته است.

محمدحسینی با اشاره به رشد چشمگیر تردد مسافران در روز پنجم فروردین 97 در بندر شهید حقانی بندرعباس، تصریح کرد: در این روز هفت هزار و 211 مسافر در مسیر بندر شهید حقانی به جزیره هرمز جابه‌جا شدند که نسبت به‌روز مشابه در سال گذشته 218 درصد رشد داشته است و همچنین میزان تردد از بندر شهید حقانی به جزیره قشم نیز 19 هزار و 739 مسافر بوده که این رقم نیز نسبت به‌روز مشابه در سال گذشته 62 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی گفت: برای تعطیلات نوروز سال 1397 تعداد ۴۱ فروند شناور مسافری برای انتقال مسافران از بندر مسافری شهید حقانی بندرعباس به جزایر قشم و هرمز در نظر گرفته‌شده که این شناورها درمجموع چهار هزار و ۳۷۲ صندلی ظرفیت دارند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق هرمزگان با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت بهبود سفرهای نوروزی دریایی مسافران در بندر شهید حقانی به‌عنوان بزرگ‌ترین پایانه مسافری دریایی کشور برای نوروز ۹۷ ، بیان داشت: افزایش دستگاه‌های فروش بلیت الکترونیک به هشت عدد، راه‌اندازی چهار دستگاه کش لس باقابلیت صدور بلیت الکترونیکی و اینترنتی، فروش بلیت در باجه‌هایی در خارج از سالن مسافری برای جلوگیری از معطلی مسافران، ایجاد راه دسترسی جدید برای خروج مسافر به طول ۵۰۰ متر، افزایش سه شناور جدید با ظرفیت بیش از ۴۰۰ نفر، ایجاد شماره ۳۵۵۵ برای پاسخگویی مستمر سؤالات مردم درباره تردد در بنادر و راه‌اندازی رادیو صدای دریا در محدوده بندر شهید حقانی بندرعباس ازجمله این اقدامات است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه