English

رشد ۱۹ درصدی در ماندگاری مسافرین نوروزی در منطقه آزاد انزلی/ورود بیش از ۲۴۵ هزار گردشگر در دور نخست سفرهای نوروزی

در نیمه نخست تعطیلات نوروزی سال 97، ورود گردشگران به منطقه آزاد انزلی 51 درصد رشد داشته است.

رشد 19 درصدی در ماندگاری مسافرین نوروزی در منطقه آزاد انزلی/ورود بیش از ۲۴۵ هزار گردشگر در دور نخست سفرهای نوروزی

به گزارش خبرگزاری موج از بندر انزلی، در نیمه نخست تعطیلات نوروزی سال 97، گردشگران ورودی به فاز تجارت و گردشگری منطقه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 51 درصد رشد داشته است.

براین اساس از 27 اسفند سال گذشته تا چهارم فروردین ماه سال 97 تعداد گردشگران ورودی به فاز تجارت و گردشگری منطقه به 245090 نفر بالغ شد که در قیاس با 162 هزار و 398 گردشگری که در همین مدت زمانی از تعطیلات نوروزی سال قبل از منطقه دیدار کردند، بیانگر افزایش 51 درصدی است.

ستاد خدمات سفر منطقه آزاد انزلی در زمینه اقامت گردشگران ورودی به منطقه در دور نخست تعطیلات نوروزی چنین گزارش می دهد که مراکز اقامتی این منطقه میزبان 35165 مسافر بود و این در حالی است که این تعداد در سال گذشته 29669 بوده، آماری که نشان دهنده رشد 19 درصدی در ماندگاری مسافرین نوروزی است.

ورود گردشگر به منطقه ازاد انزلی

برگزاری جشنواره ترنم بهار

بنابراین گزارش برگزاری جشنواره ترنم بهار که مجموعه متنوعی از برنامه های فرهنگی، هنری و نمایشگاه های متنوع را در بر می گیرد مهمترین عامل در افزایش گردشگران ورودی به منطقه آزاد انزلی ارزیابی می شود. به این جشنواره باید نوروز بازار منطقه آزاد انزلی را اضافه کرد، نمایشگاهی که در فاز تجارت و گردشگری و پارک جنگلی چپرپرد، صنایع دستی هنرمندان منطقه، سوغات و غذاهای استان گیلان را عرضه می کند.

برگزاری دومین جشنواره فرهنگی و ورزشی دا (مادر)

برگزاری دومین جشنواره فرهنگی و ورزشی دا (مادر) با همکاری هیات ورزش روستایی و عشایری استان گیلان در پارک جنگلی چپرپرد، نمایش های آئینی، موسیقی سنتی و پخش برنامه های مشارکتی و اجرای زنده رادیو- تلویزیونی از منطقه، دیگر دلایل رشد تعداد گردشگران ورودی به منطقه آزاد انزلی می باشد.

گردشگران نوروزی منطقه آزاد انزلی می توانند از بزرگترین و مجهزترین مرکز تفریحات دریایی، زیباترین مجموعه طرح ساحلی با امکانات و تجهیزات متنوع گردشگری، تفریحات و ورزشهای دریایی و ساحلی(پاراموتور، فری سوئینگ، جت اسکی و ...)، مبلمان مدرن و سنتی، المان های نوروزی، نورافشانی، بهشت پرندگان و امکانات دیگری همچون آبنمای موزیکال و پرده آبی هوشمند بازدید کرده و از امکان خرید از مجتمع های تجاری منطقه بهره مند شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه