English

نصب اسکله شناور گردشگری در تالاب بین المللی آذینی سیریک

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از پایان عملیات نصب یک فروند اسکله شناور گردشگری در بندرگاه تالاب بین المللی آذینی شهرستان سیریک خبر داد.

نصب اسکله شناور گردشگری در تالاب بین المللی آذینی سیریک

به گزارش خبرگزاری موج، الله‌مراد عفیفی‌پور ضمن اعلام این خبر گفت: این اقدام در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر و با هدف ارتقای سطح ایمنی سفرها و گردشگری دریایی، در سواحل مکران عملیاتی شد که توجه جدید دولت نسبت به رونق گردشگری دریایی و معیشت ساحل‌نشینان دریای عمان همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری بوده است.

وی افزود: به‌منظور رونق بیشتر گردشگری ساحلی و دریایی در شرق استان و گستره سواحل مکران، تیم‌های ایمنی، همیار ناجی، غواصی و گروه‌های نظارتی و بازرسی طرح نوروزی سال 97 اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در منطقه گردشگری تالاب بین‌المللی خور آذینی سیریک (۲۱۰ کیلومتری شرق بندرعباس) مستقرشده‌اند.

عفیفی پور تصریح کرد: بر همین اساس، گشت‌های ایمن دریایی در این خور ۴۰ کیلومتری با استقبال گسترده‌ای مواجه شده و مسافران بسیاری از اقصی نقاط کشور بخشی از تعطیلات نوروزی خود را با گشت‌وگذار در جنگل‌های شگفت‌انگیز دریایی و پرنده‌نگری سپری می‌کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان طول اسکله شناور نصب‌شده در بندرگاه این تالاب بین‌المللی را ۲۰ متر با عرض ۵ متر دانست و بیان کرد: ارتفاع آن ۱۵۰ سانتیمتر با آبخور ۳۰ سانتیمتر و ارتفاع آزاد ۱۲۰ سانتیمتری است که سه شناور تفریحی و مسافری قادر به پهلوگیری هم‌زمان در این اسکله هستند.

 وی طول پل دسترسی (رمپ) این اسکله را ۲۰ متر با عرض ۱۶۰ سانتیمتر و ارتفاع ۱۳۰ سانتیمتر اعلام کرد.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، بدنه این سازه با تکیه‌بر دانش متخصصان بومی و توانمندی مهندسان ایرانی از جنس فولاد دریایی درجه عالی با اخذ تأییدیه از یک موسسه رده‌بندی معتبر ایرانی ساخته‌شده است.

وی اضافه کرد: طول و عرض این سازه‌های دریایی سه متر و ارتفاع آن از سطح مد آب نیز ۱۵۰ سانتیمتر است.

عفیفی پور یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های اداره کل بنادر و دریانوردی، قرار است درمجموع هشت اسکله فلزی شناور (پانتون) به ارزش ۵۲ میلیارد ریال تا پایان فصل بهار سال جاری در مبادی گردشگری شهرستان‌های قشم و سیریک نصب و بهره‌برداری شود.

وی در همین رابطه اظهار داشت: روز جمعه ۲۵ اسفندماه سال گذشته و هم‌زمان با آغاز طرح نوروزی، بهره‌برداری از سه فروند از اسکله‌های شناور در جزایر قشم و هنگام با حضور وزیر راه و شهرسازی و مقامات ارشد سازمان بنادر و دریانوردی به‌صورت رسمی آغاز شد.

به گفته این مقام مسئول، طی آینده‌ای نزدیک نصب سه فروند اسکله دیگر در روستاهای واقع‌شده در میان جنگل حرا شامل بندر تاریخی لافت، گورزین و سهیلی جزیره قشم نیز به اتمام خواهد رسید.

وی تصریح کرد: هشتمین اسکله شناور با هدف خدمت‌رسانی ایمن‌تر به گردشگران جزیره عجایب هفتگانه خلیج‌فارس به‌زودی در جنگل حرای روستای ساحلی طبل نصب خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه