English

پیام استاندار قم به مناسبت فرارسیدن سال ۹۷

استاندار قم طی پیامی ضمن تبریک عید نوروز، سال 97 را سال گشایش مشکلات و رونق، پیشرفت و توسعه متوازن کشور و استان قم دانست.

پیام استاندار قم به مناسبت فرارسیدن سال 97

به گزارش خبرگزاری ازقم،پیام استاندار قم به مناسبت فرارسیدن سال 97 به شرح ذیل می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

«یا مقلب‌القلوب و الابصار، یا مدبر الیل و النهار، یا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الی احسن الحال»

سال 96، سالی سرشار از توفیقات و فرصت های کم نظیر برای ایران اسلامی در عرصه های مختلف بود. سالی که هوشمندی و در صحنه بودن مردم، انتخابات 29 اردیبهشت و راهپیمایی یوم الله 22 بهمن را به زیباترین عرصه نمایش قدرت مردمی نظام اسلامی و تجلی گاه وحدت و همبستگی و میثاق دوباره ملت با آرمان های انقلاب اسلامی تبدیل کرد و دشمنان و بدخواهان این ملت را مأیوس ساخت.

در این سال همگام با موفقیت ها و پیشرفت های ملی و در پرتوهم افزایی و فضای همدلی به وجود آمده و بهره گیری مؤثر از خرد جمعی و استفاده مناسب از ظرفیت ها و فرصت ها، گام های مناسبی در جهت توسعه و آبادانی استان قم برداشته شد. افتتاح و بهره برداری از 350 پروژه عمرانی، زیربنایی، صنعتی، فرهنگی و... با صرف اعتباری به میزان 943 میلیارد تومان در دو مقطع هفته دولت و دهه فجر ، اجرا و تکمیل ده ها پروژه های عمران شهری، افتتاح طرح های گازرسانی به مناطق حاشیه ای شهر و بخش ها و نواحی صنعتی و دامپروری استان از جمله: راه اندازی خط تقویتی گاز منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و 16 واحد صنعتی مستقر در نواحی و شهرک ها، مجتمع دامشهر  و طرح گازرسانی به 30 روستای واقع در بخش های خلجستان و مرکزی که با سرعت خوبی در حال انجام است و ان شاء الله در سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.  در زمینه حمایت های ویژه از اقشار آسیب پذیر، اعطای تسهیلات قرض الحسنه به زنان سرپرست خانوار، واگذاری واحدهای مسکونی به مددجویان کمیته امداد همچنین فراهم ساختن زمینه خودکفایی 1300 خانوار تحت پوشش این نهاد حمایتی از طریق ایجاد اشتغال از جمله اقداماتی بود که انجام گرفت. در حوزه فرهنگی، موضوع  جذب و تخصیص کامل اعتبارات مربوط به تکمیل پروژه های فرهنگی استان در دستور کار قرار داشت که  در نتیجه مجتمع فرهنگی شهید ربانی منطقه پردیسان افتتاح شد و روند اجرای طرح های فرهنگی در حال ساخت از جمله کتابخانه مرکزی سرعت بیشتری گرفت. همسو با شعار سال، برنامه های تسهیل و رونق تولید و توسعه اشتغال و کارآفرینی در سال گذشته با  تلاش وجدیتی مضاعف دنبال گردید و در این راستا تسهیلات خوبی نیز  برای بخش های نیازمند از جمله صنعت و کشاورزی پرداخت شد. مجموعه اقداماتی که موجب شد تا قم از نظر میانگین نرخ بیکاری به یک وضعیت مناسبی برسد و در رتبه دوازدهم کشور قرار بگیرد. مسأله ای که نشان می دهد وضعیت ما در بحث بیکاری از 19 استان کشور بهتر است، اما با این وجود تلاش ها برای کاهش این میزان نیز ادامه دارد. علاوه بر این در بحث آماده سازی زیرساخت های صنعتی استان، سال گذشته بیش از 180 هکتار زمین به سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی استان واگذار گردید که این رقم در مقایسه با آمار واگذاری های 20 سال گذشته، یک رکورد محسوب می شود. همچنین میزان تأمین برق واحدهای صنعتی استان نیز با یک افزایش چشمگیری مواجه شد. ضمن این که در راستای صیانت از حقوق سرمایه گذاران، ورود جدی استان به پروژه فرودگاه را داشتیم و در این رابطه سال گذشته تلاش های بسیار خوب و امیدوار کننده ای در جهت حل مشکلات و تعیین تکلیف نهایی این پروژه انجام گرفت و امیدوارم در سال آینده با انتخاب سرمایه گذار جدید، این پروژه مجداً وارد فاز اجرایی بشود.

 ضمن تبریک عید نوروز و آرزوی سالی سرشار از موفقیت، سربلندی و سعادت برای هموطنان عزیز و هم استانی های ارجمند، امیدوارم در پرتو  وحدت، همدلی، انسجام و یکپارچگی بیشتر، سال 97، سال گشایش مشکلات و رونق پیشرفت و توسعه متوازن کشور و استان قم باشد.

سید مهدی صادقی

استاندار قم

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه