English

رییس پلیس فتای استان هرمزگان؛

نصب نرم‌افزارهای ناشناس اطلاعات گوشی‌ها را به سرقت می برند

رئیس پلیس فتای استان هرمزگان گفت: برخی از نرم‌افزارها ناشناس برای سرقت اطلاعات تلفن‌های هوشمند طراحی‌شده‌اند. این نرم‌افزارها به‌راحتی می‌توانند به‌تمامی اطلاعات موجود بر روی گوشی دسترسی داشته باشند و از آن‌ها توسط کلاه‌برداران سوءاستفاده شود.

نصب نرم‌افزارهای ناشناس اطلاعات  گوشی‌ها را به سرقت می برند

به گزارش خبرگزاری موج، سرهنگ علی‌اصغر افتخاری با اشاره به کلاه برداری هایی که از شهروندان صورت گرفته، گفت: برخی از کلاه‌برداران با ارسال نرم‌افزارهایی تحت عنوان صیغه یاب، دوربین لخت کن و ماهواره جیبی اقدام به سرقت اطلاعات شهروندان می‌نمایند.

وی در ادامه افزود: در این‌گونه نرم‌افزارها برای پرداخت پول، افراد را به یک صفحه درگاه بانکی جعلی هدایت می‌کند و از طریق آن اطلاعات حساب افراد برای کلاه‌برداران ارسال می‌شود.

این مسئول انتظامی تأکید کرد: برای پرداخت پول به‌صورت اینترنتی بایستی به درگاه بانکی توجه داشت که جعلی نباشد که یکی از مشخصه‌های آن داشتن https در آدرس آن هست. همچنین به آدرس درگاه دقت شود که در حروف آن تغییری داده نشده باشد.

نرم‌افزارهای خود را از منابع و سایت‌های معتبر دانلود کنید

رئیس پلیس فتای استان هرمزگان بیان داشت: علاوه بر این برخی از نرم‌افزارها ناشناس برای سرقت اطلاعات تلفن‌های هوشمند طراحی‌شده‌اند. این نرم‌افزارها به‌راحتی می‌توانند به‌تمامی اطلاعات موجود بر روی گوشی دسترسی داشته باشند و از آن‌ها توسط کلاه‌برداران سوءاستفاده شود.

سرهنگ افتخاری گفت: از نصب نرم‌افزارهای ناشناس از منابع نامعتبر خودداری نمایید و نرم‌افزارهای خود را از منابع و سایت‌های معتبر دانلود و نصب نمایید تا امنیت شما در فضای مجازی افزایش یابد.

این مسئول انتظامی در پایان گفت: شهروندان برای کسب آموزش‌ و مشاوره لازم درزمینه‌ی فضای مجازی و درگاه‌های جعلی از طریق سایت پلیس فتا اقدام نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه