English

رئیس پلیس فتای هرمزگان:

تورهای ارزان قیمت شگرد کلاهبرداران اینترنت است

رئیس پلیس فتای هرمزگان گفت: شهروندان در روزهای آخر سال و عید هشدارهای پلیس فتا را درخصوص فضای مجازی را جدی بگیرند تا از گزند کلاهبرداران اینترنتی در امان بمانند.

تورهای ارزان قیمت شگرد کلاهبرداران اینترنت است

به گزارش خبرگزاری موج،سرهنگ علی اصغر افتخاری با اشاره به تورهای ارزان  گفت: یکی از شگردهای کلاهبرداران در این روزهای تورهای ارزان قیمت می باشد و در این روش از شهروندان تقاضا می شود که مبلغی را به عنوان بیانه به حساب کلاهبردار انتقال نمایند.

وی با اشاره به اینکه صفحات فیشینگ برای سرقت اطلاعات حساب افراد طراحی شده‌اند، گفت: در برخی موارد کلاهبردار، فرد قربانی را به یک صفحه درگاه بانکی جعلی هدایت می نماید تا اطلاعات حساب وی را به سرقت برده و در یک فرصت مناسب از حساب قربانی برداشت نماید.

برای خرید تورهای مسافرتی حتما از مراکز معتبر اقدام نمایید

سرهنگ افتخاری توصیه کرد: برای خرید تورهای مسافرتی حتما از مراکز معتبر اقدام نمایید و از خرید تورهای مسافرتی که در سایت‌های غیر معتبر و شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می شود جدا خودداری نمایید.

رئیس پلیس فتای هرمزگان در ادامه افزود: شهروندان همچنین در ایام عید مراقب کلاهبرداری از طریق اسکیمر باشند. اسکیمرها بر روی دستگاه های خودپرداز و پایانه های فروش نصب می شوند.

سرهنگ افتخاری بیان داشت: درهنگام خرید از فروشگاه ها، از در اختیار قرار دادن کارت بانکی و رمز به فروشنده خووداری نمایید و مراقب باشید بر روی دستگاه POS اسکیمر نصب نشده باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه وای فای رایگان یکی از مکان های ناامن در فضای مجازی می باشد، افزود: همچنین عدم استفاده از اینترنت رایگان در این ایام می تواند امنیت آنها را افزایش دهد و از اینترنت خود اپراتورها استفاده نمایند. همچنین در هنگامی که از مودم خانگی استفاده نمی کنند آن را خاموش نمایند.

رئیس پلیس فتای استان هرمزگان با بیان اینکه نگهداری تصاویر خانوادگی بر روی گوشی های همراه می تواند موجب سلب آرامش شهروندان شود گفت: حتما قبل از سفر تصاویر خانوادگی را بر روی یک حافظه جانبی انتقال دهند و در صورت بروز عیبی برای تلفن همراه آنها، آن را به مراکز معتبر برای تعمیر تحویل دهند و سیم کارت و حافظه جانبی را از آن جدا نمایند.

وی افزود: در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک در این ایام آن را به نزدیک ترین مرکز پلیس فتا و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir و بخش فوریت‌های سایبری گزارش دهند.

این مسوول انتظامی در پایان گفت: شهروندان برای کسب آموزش‌ و مشاوره لازم در زمینه فضای مجازی از طریق سایت پلیس فتا و شماره تلفن 61 219 218 076 اقدام نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه