English

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر مشهد:

رسانه ها نقش به سزایی در شناخت مردم در رابطه با هفته خانه تکانی دارند

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر مشهد گفت: رسانه ها نقش به سزایی در شناخت مردم از کارهای شهرداری مشهد در هفته خانه تکانی دارند.

رسانه ها نقش به سزایی در شناخت مردم در رابطه با هفته خانه تکانی دارند

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری موج از مشهد، عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر مشهد گفت: رسانه ها نقش به سزایی در شناخت مردم از کارهای شهرداری مشهد در هفته خانه تکانی دارند.

رمضان علی فیضی با بیان اینکه طرح خانه تکانی به توزیع کارهای خیر در نقاط مختلف شهر کمک می کند، اظهار کرد: هدف اصلی در اداره پسماند شهرداری مشهد کمک به بازگرداندن وسایل حجیم به زندگی مردم و بازیافت این لوازم می باشد که در چرخه محیط زیست بسیار تاثیر گذار است .

وی افزود: درحقیقت خیلی مواد الکترونی کارخانه ها و کارگاه ها به چرخه تولید باز گشت داده می شود که بدون مشکلات زیست محیطی این قابلیت در پسماند شهرداری مشهد وجود دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر مشهد با بیان اینکه خانه‌ تکانی از سنت‌های ایرانیان بوده است، تاکید کرد: شهرداری مشهد این خانه‌تکانی را با مشارکت اقشار مختلف شهروندان از منازل به معابر و سطح شهر سوق داده و در این راستا برنامه‌ریزی شده شهروندان در پاکسازی معابر، مساجد، بازار و مدارس حضور فعال داشته باشند.

رمضان علی فیضی در خصوص اینکه ایستگاه های زیادی در سطح شهر زده شده است عنوان کرد: در بخش دیگر این طرح به منظور استفاده مجدد از لوازم مستعمل منازل و کمک به اقشار نیازمند 38 ایستگاه ثابت برای مشارکت شهروندان در سطح مناطق شهر برپا شده است.

فیضی با اشاره به اینکه همچنین شهروندان می‌توانند با مراجعه به این ایستگاه‌ها، لوازم خودشان را تحویل دهند، گفت: شهروندان می توانند طی تماس با مرکز 137 شهرداری و یا ارسال پیام به ربات تلگرامی @khane_takanibot نسبت به ثبت‌ نام در طرح اقدام کنند که پس از آن نیروهای سازمان پسماند برای دریافت لوازم مستعمل به منازل شهروندان مراجعه می‌کنند.

وی در خصوص اسم خانه تکانی تصریح کرد: اگر از طرف صاحب نظران فرهنگی ، رسانه ها و فعالان زیست محیطی اسم بهتری بتوان انتخاب کرد، قطعا در زمینه نام گذاری حساسیت خاصی انجام خواهیم داد.

اجرای طرح خانه تکانی شهری در مشهد

عضو شورای شهر مشهد با اشاره به مشارکت رسانه ها به ویژه خبرگزاری موج در حوزه اطلاع رسانی هفته درختکاری و خانه تکانی بسیار خوب عمل کرده اند تصریح کرد: شهروندان به خوبی مشارکت کردن و برنامه های فراگیری در سطح مناطق برگزار شد که ما تقریبا خیلی ازآن ها را در سطح مشهد و مناطق حاشیه شهر هفته درختکاری در حد مطلوبی برگزار شده است.  

وی تاکید کرد:درحال حاضر چون به روزهای آخر سال رسیدیم  اطلاع رسانی و حمایت رسانه ها و خبرگزاری ها درحقیقت در زمینه افزایش اطلاع رسانی  باید پایان سال انجام دهیم ولی این طرح در پایه بیشتر و ضریب بالاتری بتوانیم پیش ببریم که باید در طول سال اطلاع رسانی بیشتری در زمینه خانه تکانی انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی