English

معدوم‌سازی ۲۵ هزار قطعه مرغ در خراسان رضوی

مدیرکل سازمان دامپزشکی خراسان رضوی گفت: امسال بر اثر آنفلوآنزا حدود 25هزار قطعه مرغ در خراسان رضوی معدوم شد.

معدوم‌سازی 25 هزار قطعه مرغ در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، مدیرکل سازمان دامپزشکی خراسان رضوی بیان کرد: معدوم شدن 25هزار قطعه مرغ تخم گذار بر اثر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان خسارت زیادی به مرغداران وارد کرده است.

احمد شریعتی امروز در نشستی خبری در محل سالن جلسات اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره به وجود دو بیماری خطرناک آنفولانزای فوق حاد و تب برفکی در بین جمعیت دام و طیور، بیان کرد: در بیماری آنفولانزای فوق حاد، ما امسال در میان 22 استان کشور کمترین میزان ممکن را داشتیم.

وی با اشاره به معدوم‌سازی 25 هزار قطعه مرغ به دلیل آنفلوآنزا در خراسان رضوی، ادامه داد: امسال سه واحد بومی و یک واحد صنعتی غیرمجاز نیز شناسایی شدند و وضعیت کنترل شد.

آغاز طرح نوروزی دامپزشکی خراسان رضوی

آغاز طرح نوروزی دامپزشکی خراسان رضوی

مدیرکل سازمان دامپزشکی خراسان رضوی در ادامه از آغاز طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی این استان در نوروز 97 خبر داد و اظهار کرد: در خراسان رضوی، 7 میلیون و 300 هزار دام سبک، 400 هزار راس دام سنگین، 2 هزار و 300 واحد مرغ گوشتی و 270 واحد تخم‌گذار داریم.

وی افزود: خراسان رضوی در تولید گوشت مرغ با 150 هزار تن مقام چهارم کشور، در تولید تخم مرغ با 90 هزار تن تولید مقام دوم کشور، در تولید گوشت قرمز حدود 80 هزار تن تولید داریم که در کشور اول هستیم و در خصوص تولید شیر با 900 هزار تن مقام سوم کشور را داریم.

انجام 131 هزار بازدید بهداشتی در خراسان رضوی

شریعتی با اشاره به طرح نظارت‌های بهداشتی در سراسر خراسان رضوی، گفت: امسال 131 هزار بازدید بهداشتی در این استان انجام می‌شود که یک هزار و 130  پرونده به دستگاه قضاع ارجاع شد.

وی ادامه داد: در این زمینه، یک میلیون و 320 هزار کیلو گوشت ضبط شد و حدود 50 واحد متخلف پلمب شدند، همچنبن از یک میلیون و 600 هزار دام سبک و 90 هزار دام سنگین در کشتارگاه‌ها بازرسی شد و در زمبنه طیور نیز از 70میلیون قطعه بازدید شد.

وجود 120 اکیپ مبارزه با متخلفان

مدیرکل سازمان دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره به آغاز طرح نظارتی از 25 اسفند تا 15 فروردین، بیان کرد: سال گذشته در این طرح، 12 هزار و 495 بازدید بهداشتی داشتیم و یک هزار و 114 مورد غیربهداشتی شناسایی شد.

وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند از طریق شماره تلفن 1512 و پیامک 300001512 شکایات خود را اعلام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه